FRATELLI OCH DRAG-SHOW EN LÖRDAG

I lördags cyklade jag och mamma upp på stan efter jag jobbat klart med sikte på en lämplig restaurang. Till sist landade vi på Fratelli, alltid proppfullt men alltid lika mysigt. Vi har inte käkat ute på hela sommaren här i Örebro och eftersom det är en av mina favoritsysslor var det välbehövligt.
 
Fratelli har förövrigt bästa pizzan i stan. Har egentligen bara ätit denna med chevré, fikon, honung, spenat och valnötter varje gång jag varit här men känner ändå att jag vet vad jag pratar om. Bästa<3
 
Här satt vi i någon timme och pratade om allt mellan himmel och jord innan vi var tvugna att bege oss mot vår nästa destination.
 
Nämligen Strömpis som för kvällen skulle gästas av dragshow-gruppen Fashion Pack. Sista showen för säsongen var det plus att de firar 20-års jubileum i år, hurra!! Mitt första och sista besök på krogen för vad som antagligen blir hela året också, haha.
 
Vi har sett showen fyra år i rad tror jag och en går alltid därifrån med kramp i skrattmusklerna. Det bjuds på paroderande, glitter, högklackat och naket i alla möjliga uppsättningar av scener. 
 
Min frisör var med i gruppen tidigare och för att fira sista showen var alla veteraner med på scen och showade de sista 20 minuterna de med. Han är nog världens coolaste och roligaste frisör, bara så ni vet. (Snyggaste benen i klackar genom världshistorien har han också, så en blir avundsjuk typ.) Efter applåder och rop drog vi oss hemåt genom kvällningen igen. Finfinfin lördag.
 
guldkanter | |
Upp