SÖNDAGSLISTA

 
Nämn något som gjorde dig glad igår
Jag och mamma var inne på Monki i stan där allra bästaste Martin jobbar. Känner honom inte privat egentligen, men han är alltid supertrevlig och pratar i minst en kvart om allt och ingenting. Världens trevligaste och skönaste människa, en sån man blir glad av helt enkelt. Cred till honom!
 
Vad gjorde du kl 08 i morse?
Sov som en stock, det är ju trots allt söndag, och sista dagen på lovet också (suckar djupt).
 
Vad gjorde du för 15 min sedan?
Bäddade om i sängen. Söndagsrutin delux, men bästa är att få gå och lägga sig ikväll med rena, fräscha lakan efter att precis ha klivit upp ur ett långt bad. Oh lord vad jag kan längta till det. 
 
Vad var det senaste du åt?
En frukost bestående av yoghurt med kokos och chiafrön på + en kiwi. Påminns dock om att det kanske är dags för lunch? Och jag har halloumi i kylskåpet. Nu vet jag vad jag ska göra på dirren efter att den här lilla utfrågningen är färdig!
 
Vad var det senaste du köpte?
Ett par brallor inne på Monki igår. Precis sånna jag gillar, jättevida, tunna, hög midja, neutral färgsättning, i like. Visar senare!
 
Vad är det för väder hos dig nu?
Det är jättesoligt och vårigt och fint. Den här bloggen börjar mer likna en väderleksrapport känner jag, men älskar solen av hela mitt hjärta så det är inte så konstigt.
 
Var befinner du dig?
I min nybäddae säng aka. favvoplatsen.
 
Tre saker du ska göra idag
1. Läsaläsaläsa. Jag har läst alldeles för lite det här lovet, speciellt med tanke på att jag inte har haft något plugg som stulit tid. Så idag ska jag iallafall läsa ut boken jag håller på med och kanske påbörja någon ny. Så får vi se om det händer, antagligen inte.
2. Öva på improvisation. Vilken paradoxal mening? Men det kan en göra enligt min improvisationslärare (ja, jag har improvisation som en kurs i skolan, ganska paradoxalt det med). Så det ska jag göra tror jag.
3. Bada. Need I say more? Nej, tänkte väl det, för mycket standard det där med badandet på den här bloggen.
 
Vad ser du om du tittar till höger?
Mina lyckodjur som alltid står på mitt sängbord. De är fina.
 
Vad lyssnar du på just nu?
Prick nu går alt-J i mina högtalare. Känns väldigt vårigt, kanske för att det var vår när jag upptäckte dem, idontknow varför faktiskt. Men jag tröttnar aldrig.
 
Nuvarande besatthet?
Den här bloggen. Och därmed även ansiktsprodukter (alltså en värre besatthet än vanligt, är väl alltid lite småbesatt av det på daglig basis liksom). Caroline Hirons heter hon som driver den och hon är mer eller mindre experternas expert när det kommer till hudvård. Hennes blogg är ett tips i stor proportion om ni vill lära er en massa nytt ang. skönhet, om ni vill skaffa en craving efter massa svindyr hudvård eller bara tycker det är allmänt kul med skönhetsnörderi.
 
Hur ser din skrivbordsbakgrund ut?
 
En jättevacker bild på dansarna Anton Borgström och Robin Sundberg. Det här var promobilden till deras föreställning Hold som regisserades av koreografen Erik Linghede på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm i höstas, som jag var iväg och såg på. Och älskade väldigt mycket.
 
Ha en fortsatt fin söndag, puss!
 
 
listor | |
Upp