PRIDE

Hej finaste ni! Igår var jag och Tomas uppe i Stockholm för att kolla prideparaden och bara strosa runt. Vi tog tåget tidigt på morgonen och spenderade förmiddagen i butiker, åt supergod pizza till lunch (skulle kunna leva på chevré+citron+honung+fikonpizza veraviga dag tror jag) innan det var dags för paraden att dra genom stan. Det var så himla härlig stämning, folk var glada och fria och det var liksom allas dag. Så väldigt fint ändå!
 
Det var verkligen superroligt att se Stockholm pride, har bara gått i Örebros parad innan och det här är ju så mycket större och så mycket mer. Det var regnbågsfärger i hela stan, på människor och flaggor, vädret var på topp (förrutom en störtskur i sedvanlig ordning i detta land och folk went crazzzy men vi klarade oss under ett tak, hehe) och dagen var kort och gott ganska fantastisk. Min favoritstad med min favoritperson och det kan liksom inte bli mycket bättre än så. Han introducerade mig även för Sci-Fi bokhandeln som ligger i Gamla Stan och det känns lite som att en har missat en hel värld. De hade verkligen finaste utgåvorna någonsin av litterära klassiker plus en massa Harry Potter och jag fattar inte varför jag aldrig varit där tidigare, måste gått förbi otaliga gånger ju? 
 
Sammanfattningsvis kan vi säga att det var en väldigt bra dag synonym med ordet kärlek och att jag var väldigt lycklig, fast meget meget trött, när vi satte oss på ett proppfyllt tåg hemåt Örebro och ett väntande Donken för mat. Massamassa kärlek till er med, alla dagar på året! <3
 
guldkanter | |
Upp