STHLM: DAG 2

Dagen efter konserten vaknade jag runt halv tio och trots 8 h sömn + skönaste sängen var jag supertrött, kanske på grund av alla intryck från kvällen innan. Och ja, jag bara måste säga det igen: hon var så fruktansvärt bra. Helt outstanding. Jag har fortfarande lite svårt att greppa det liksom. Vi gjorde oss iallafall i ordning och gick ned för att äta frukost.
 
Jag är ingen frukostmänniska och så är det bara. Hatar att äta när en fortfarande är trött. Men bor en på hotell är det en annan sak helt plötsligt, för det kan ju vara något av det bästa som finns på denna jord. Att lilla jag lyckades konsumera allt detta är ju ändå ganska otroligt det med, men Scandics frukost är grym var en än bor. Lite orutinerat på Haymarket kanske, mycket spring och så, men det fanns massa frukt och då är jag prima nöjd ändå!
 
Därefter checkade vi ut och begav oss ut på stan i ett soligt sommarstockholm.
 
Vi gick i alla de butiker vi inte hunnit till dagen innan: Iris Hantverk (där jag köpte en filt, visar en annan dag!), Zara Home (igen okej, och jag köpte en till filt okej. Stolt ägare av filtar i plural är jag numera), Granit som jag älskar men aldrig handlar i pga. allt är så tungt att få med sig hem, Illums Bolighus med doftljus och annat fint jag cravade sönder över men skippade då de var fasligt dyra, och NK för att kika på för dyra saker återigen(en kan alltid drömma litegrann ändå!). 
 
När blodsockret började droppa slog vi oss ned på Espressohouse för en frappe och lite vila efter timmar av promenerande. Coolaste espressohouse i landet förresten, med egen barrista och allt.
 
Påväg tillbaka till hotellet för att hämta våra resväskor stötte vi på detta vackra. Hur han har gjort detta vet jag inte men att konstnären är otroligt duktig tror jag alla ser. Fantastiskt vad talang det finns på detta klot.
 
Tanken var att vi skulle äta på Vapiano men vi bestämde oss för att skippa det eftersom det var så varmt att hungern inte existerade just då, även fast det skar i hjärtat. Istället köpte vi lite sushirullar som funkar väldigt bra det med. Bästa påfundet ändå.
 
Innan vi gick mot centralen hann vi ned till Hötorgshallen för att köpa lite torkad frukt och bara det stället är anledning nog för mig att vilja flytta hit. Pierias Livs har allt en kan tänka sig för inga pengar alls om en jämför med dagligvaruhandeln. Vi hann även stöta på Emil, en gammal kompis från grundskolan som jag inte sett på år och dar (ganska exakt ett år sedan, tiden flyger iväg). Kul att vi stöter på varandra i Stockholm när vi bor i samma lilla Örebro hela året annars, haha.
 
Sedan satte vi oss på bussen hem, men hjärtat var inte så tungt ändå, för jag kommer tillbaka till huvudstaden redan på lördag faktiskt (imorgon för er, tidsinställt is the bomb när en jobbar och har sig). Jag och Tomas ska dit och titta på/joina Prideparaden och jag är supertaggad! Han kommer hit fredag kväll, idag alltså, och så åker vi tidigt imorgon bitti. Wiee. Tusen kramar till er <3
 
guldkanter | |
Upp