LATELY

För två veckpor sedan låg snön vit på gator och torg och himlen lös upp och mörkret flydde från några dagar. Denna snö har dock smält bort helt nu, lite synd ändå. Hellre snö än slask och grusklädda vägar alla dagar i veckan.
 
Jag har varit med mamma på nyöppnade Jacobssons Möbler vid Aspholmen. De har till och med tagit in Love Warrior, så kul! Butiken var otroligt fin, speciellt allt som hade med inredningsdetaljer att göra, som porslin, lampor osv. Helt enormt stor butik dock så vi orkade inte ta oss igenom hela lol.
 
Sixten har varit söt när han sov. <3 Han har dock börjat bli ganska läskig i brist på bättre beskrivning. Han är arg hela tiden, rivs och fräser och har sig. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra för något står ju inte rätt till, det förstår vi...
 
Pluggat en del har jag också gjort. Det går dock bra i precis alla ämnen, fick t.ex. veta att min analys i svenskan lika gärna kunde ha varit en b-uppsats i litteraturvetenskap. Inte för att det ser ut som om det är något sånt jag vill plugga efter gymnasiet just nu men det är ju kul att höra ändå!
 
Jag har fått hjälp med ackord på gitarr av min lärare Calle pga. kan ingenting. Tog kort på alla fingersättningar han tog så jag kan öva hemma. Eller kunde rättare sagt, nu kan jag lite mer! Jag håller på att sätta Notion av Tash Sultana (lyssna här) till LiveNight. Jag saknar dock en footswitch för att kunna loopa gitarr. Klickade dock prick nu hem en så den lär ju komma nästa vecka någon gång. Jag har lagt ned extremt mycket pengar på det här nu, hoppas jag tycker det blir lite roligare snart för just nu orkar jag inte. Det har varit lite mycket på senare tid dock, och nu har det lugnat ned sig. Och tanken är att jag ska sätta mig på jullovet och bara köra LiveNight tills fingrarna blöder typ.
 
Har även klippt Tomas hår (?). Vi kan konstatera att jag inte är någon vidare frisör men det blev acceptabelt. På bilden är även alltihop snett och skevt, jag rättade till det efter den togs, promise. 
 
Det var även Kulturnatten för en vecka sedan. Jag var ju med i projektgruppen i år så direkt efter en massa rep i skolan drog jag till Hjalmar Bergman Teatern för att förbereda kvällen med logescheman osv. Allt var überstressigt, folk sprang överallt och ingenstans, men mitt i kaoset fick jag ju ändå vara på Hjalmar Bergman som känns som en av mina trygga platser på jorden på något sätt. Där har jag bara gjort det jag gillar allra mest: stått på scen. Så för mig är det en lycklig plats. Inga bilder togs dock under kvällen, glömde helt av det i all hets. Kl. 17 fick även vi i projektgruppen stå på scen för att presentera vinnaren av årets Lilla Kulturpris som vi valt ut. Lina Kvarnström, en otroligt driven och engagerad dansare, fick ta emot det i år. Sedan blev vi intervjuade av NA för ett reportage om kvällen med en supertrist bild på oss när vi stod på scen och såg jättebittra ut haha. Jag dansade även själv under kvällen, gick väl sådär, allt runtom var ju så stressigt så jag hann aldrig fokusera riktigt. 
 
Kulturnatten är dock en himla rolig och värdefull kväll för Örebros ungdomar. Helt sinnes hur mycket talang det finns här? Vid midnatt gick sista akten av scen och vi kunde börja städa. Vid halv två åkte jag hem, med larmet på 05.45 för att jobba dagen efter. Så. Himla. Trött.
 
Matlåde-bild från jobbet. Höll bokstavligt talat på att somna ståendes flertalet gånger... 
 
Jag har hunnit med fler saker som inte hamnat på bild, men det här får räcka känner jag. Nu ska jag spela piano och ha mig. Ikväll följer jag med Tomas hem. Ska bli väldigt skönt, att vara ledig i helgen och bara vara. Puss fina ni. <3
 
vardag | |
Upp