SKYMNING KL 17

Såhär fin var himlen när jag cyklade hem från jobbet vid fem, nästan solnedgång och allt. I och med att vi ställde om klockan igår natt blev det skymning extra tidigt idag, dock innebar det att det faktiskt var ljust när jag cyklade till jobbet vid 06.30 till skillnad från igår när det var becksvart. Annars ser jag inte riktigt någon poäng i det här med tidsomställningen, om bara några veckor kommer det vara mörkt dygnet runt ändå. Jag kommer ju heller inte gå upp så tidigt som idag på ett bra tag framöver för nu har jag officiellt tagit höstlov, utan jobb eller skola på sju hela dagar (!!). Jag kan nog inte beskriva hur välbehövligt det känns, är konstant upptagen annars ju. Jag har dock lite mer planer för lovet än vad jag hade under gårdagens uppdatering. Imorgon bitti klipper jag mig och färgar håret (halelujah osv.), sen ska jag köpa badrumsmatta och på eftermiddagen kommer Tomas och stannar i några dagar/nätter. Saknar honom. På fredag ska jag antagligen träffa pappa vilket jag inte gjort på evigheter så det blir roligt, och på lördag åker jag och mamma upp för en weekend i huvudstaden och bor på hotell. Ett bättre höstlov helt enkelt! Lite plugg måste jag även klämma in någonstans, lärare har ju en tendens att lägga prick alla saker över lov. Suck och stön. Nu är jag superdupertrött så tänker somna till Halloweentown pga. 31 oktober imorgon med allt vad det innebär. Då hör den filmen till tycker jag. Godnatt <3
 
 
vardag | |
Upp