DE SENASTE DAGARNA

Under min frånvaro kan jag inte påstå att jag hunnit med sådär himlans mycket egentligen med skola och aktiviteter därefter som tar tid. Här är i alla fall mina senaste klickade pix från de senaste dagarna i totalt okronologisk ordning!
 
Jag har städat hela mitt rum+garderob (hjälp vad övermycket kläder och annat jag äger!) och därmed behövt ställa ned saker på golvet för att få en överblick liksom. Allt detta på bilden blev ett väldigt fint stilleben enligt mig och alltihop fick flytta tillbaks till skrivbordet.
 
I fredags efter skolan var jag ultrasötsugen och cravade chokladbollar något brutalt pga inte ätit på år och dar så ställde mig och gjorde några stycken, även om min käre bror åt upp de flesta till sist.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma och jag har varit och handlat nya orkidéer och sett coola vattenväxter på Plantagen. Yey för allt som är grönt och växer säger jag.
 
Jobbat en dag på akutvårdsavdelningen som kostvärd har jag också hunnit med, vilket i korta drag innebar väldigt lite att göra och väldigt många lästa boksidor. Att finna sin väg tillbaka till huvudentrén genom kulvertarna var nästan en omöjlighet efteråt, så rörigt och ologiskt, men jag hittade tillslut.
 
Ytterligare en blomstersväng har ägt rum, denna gång till Blomsterlandet för att köpa höstväxter ut. Köpte även en pumpa som jag ska karva till något läskigt runt halloween. Aldrig gjort det så det är på tiden!
 
Jag har spenderat en massa tid i sängen framför YouTube. Är väldigt inne i konspirationsteorier för tillfället, kollar på allt jag kan hitta. Som om en inte är tillräckligt cynisk liksom. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har varit inne på Nice på Marieberg för att kolla inredning och oh my vad de har mycket fint. Nyheter börjar komma in nu också, dangerdanger ropar jag som vill ha allt.
 
Ännu mer inredning har vi spanat på ute vid Jakobssons möbler som snart stänger igen ute i Odensbacken för att öppna i Örebro. 40% på prick allt hade de och mamma åkte hem en vas rikare!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En dag såg jag ut såhär när jag pallrade mig iväg mot skolan. Höstkappan är på nu och det känns bra.
 
Och ännu mer tid har spenderats i finaste rummet framför datorn och Stranger Things (snodde Tomas netflix för det, något jag inte ångrar en sekund, så bra!!). Har även försökt läsa lite mer i den, för den här bloggen, omtalade Bröderna Karamazov vilket har gått sisådär ska jag erkänna. 
 
Idag har varit både upp och ned. Det är mycket funderingar inför framtiden som känns ganska oklar på något sätt samtidigt som jag vet vad jag vill (oklart var det ja). Efter skolan träffade jag dock Alice. Vi var bff´s och allt det där från sju års ålder och hon är den vän jag känt allra längst så det är kul att vi fortfarande håller kontakten lite sporadiskt sådär! Vi fikade på Lill-Annas och snackade strunt i några timmar innan vi gick en stund på stan för att sedan dra oss hemmåt båda två. Nu ska jag dejta sängen och längta till imorgon för då är det fredag som betyder stundande helg. Jag är helt ledig i helgen och det känns  skönt. Har jobbat någon dag eller både lördag och söndag varje helg 5 veckor i sträck nu och jag behöver ha en ordentlig sovmorgon känner jag. Tomas ska vara här hela helgen och på lördag ska vi ut och äta plus gå på bio. Datenight och allt, mysigt. Hoppas det blir riktigt ruskigt väder också så vi kan stanna inne och kolla serier, bästa med hösten. Godnatt <3
 
vardag | |
Upp