SHEET MASK // ANATOMICALS

Igår på stan gick jag in på HMs sminkavdelning vilket jag inte gjort på väldigt väldigt länge. De hade inte bara fått in NYX utan även lite ansiktsmasker från anatomicals och som den sucker för ansiktsmasker jag är köpte jag med mig deras sheet mask hem. När jag mår allmänt kaosigt känslomässigt ballar min hy alltid ur och jag som hört en massa bra om sheet masks men aldrig testat någon tänkte att detta kanske är en bra grej. Denna ska återfukta huden med hjälp av extrakt från rosor och i denna stund sitter jag faktiskt med masken applicerad i ansiktet, passande nog. Instant review osv.
 
En sheet mask är kort sagt en mask av tunnt tyg i form av ditt ansikte med hål för ögon, mun etc. som ligger dränkt i något som påminner nästan om ett serum. Detta gör att masken blir som en väldigt intensivbehandlande kur som låser in produkten. Denna luktade svagt av ros och väldigt naturligt, inte konstgjord eller överväldigande alls. Den var mycket lättare att applicera än vad jag trodde även om det känns lite småkonstigt att ha den på. 
 
Uppdatering ca. 15 min senare: Nu har jag tagit av masken efter 30 minuter av att ha den på i ansiktet och jag är ganska imponerad över hur den lyckades återfukta. Jag känner att jag kan slänga på lite olja i ansiktet och sen är jag klar för natten. Blir kul att se hur mitt lilla ansikte mår imorgon (förhoppningsvis superbra). Tips förresten: det som är kvar i förpackningen är ju alltså i princip ett serum som du kan använda på typ axlar, hals osv. om du vill för det blir en hel del kvar! Såhär ser den ut förresten, masken, så ni fattar bättre. Ganska läskig ändå tycker jag men den var bra så vad gör en inte liksom. 
 
 
hudvård & andra produkter | |
Upp