PÅSKHELGEN I GIFFAR OCH BILDER

Hej bästa! Idag är sista dagen på lovet för min del. Det är sista lovdagen någonsin egentligen, för snart tar jag studenten och då börjar allvaret. Knas. Det känns helt okej att komma tillbaka till skolan ändå. Hur det blir får vi se imorgon. Lovet har varit väldigt fint i vilket fall. Jag har träffat så mycket bra människor och bara varit. Jag tänkte nu dela med mig av den sista delen av detta lov - min påskhelg, från lördag till idag!
 
Jag startade helgen med ett bad sådär på morgonkvisten, trots förbud mot att använda för mycket vatten i Öret pga. vattenbrist. Badass en är ändå. Att bada är ju dock det bästa jag vet och bättre start på i princip vad som helst kan en inte få. Jag ska faktiskt ta ett kvällsbad när jag skrivit klart detta inlägg.
 
Dagen innan (torsdag) hade jag plockat fram floristen inom mig och skapat detta påskiga i en Ernst-vas. Gult är himla fint för tillfället och få saker är så våriga som lökväxter i min mening.
 
Jag har en väldans söt katt. Främst när hon är lugn och sover men det gör hon nästan jämt. Finaste. <3
 
Mitt påskägg i år bestod av choklad från Nicolas Vahé. Chokladägg med smak av kanel - vuxengodis javisst! Väldigt goda dock, och väldigt fina att titta på!
 
Till lunch åt jag libabröd med philadelphia, tomat och spenat ackompanjerat av Youtube! 
 
Jag och katten hade fotoshoot under dagen också. Hon uppskattar mig lika mycket som jag uppskattar henne, speciellt när jag stör henne när hon sover. 
 
Men mina katter gillar mig, lovar. Och ja, detta är en annan katt än den på bilderna ovan så bli inte förvirrade. De är dock syskon, därav likheten. Och ja, de gillar mig faktiskt på riktigt, trots att jag gosar sönder dem ibland. Jag gör det bara av kärlek liksom.
 
Typ såhär såg jag ut i selfiespegeln i mitt rum. Spegeln står faktiskt på skrivbordet men jag gillar att ha den där. Då kan en titta på sig själv när en pluggar och det är ju alltid trevligt säger vi. Nej, men rummet ser större ut med fler speglar och det gillar jag. 
 
Vid 17 kom mormor på påskmiddag, det var ju påskafton och allt. I min familj tar vi dock inte jätteallvarligt på högtider så det blev tacos. Svensk husmanskost 101 med andra ord. 
 
Så blev det söndag och jag såg ut såhär. Jag har de senaste dagarna börjat sminka mig igen, mest för att det är kul att bara stå och leka i en timme. Förr kunde jag ju dock inte gå ut utan smink utan att känna mig hemsk och det är jag glad för att jag kommit över idag!
 
Jag och mamma åkte ut till mitt favoritstråk i Karlslund för en promenad. Här ska jag spendera mer tid i sommar!
 
Därefter styrde vi mot Tant Grön för att kika runt lite. De har en massa vårblommor nu och blir en inte litelite gladare bara av att se dessa? Tant Grön är så mysigt också, och det är så jäkla coolt hur ett par systrar hade en dröm, köpte ett växthus och fick verksamheten att expandera till allt detta! 
 
Väl hemma igen var både jag och mamma supertrötta av oklar anledning och jag somnade i min säng någon timme framför Harry Potter (and the Chamber of Secrets såklart). Det var lite för länge sedan jag såg en HP-film. 
 
Framåt kvällen tog jag en promenad upp mot stan i solen. Solen värmde inget alls och det var väldigt väldigt kallt men fint var det.
 
Trots kylan skulle jag dock möta Ellen och Jon för uteserveringsmys. Jag drack piña colada, de varsit glas vin och där satt vi och pratade i några timmar. Det blev dock för kallt så vi gick vidare hem till dem (de har lyxen och bor bokstavligt talat precis runt hörnet) för att baka frallor och titta på hockey. Finare kväll ändå. <3
 
Jag snodde denna bild från Ellens instagram hihi, men den var fin så jag tog mig rätten. Hoppas det var ok!
 
Jag var hemma efter tolv, sminkade av mig och där var den dagen slut. Dödstrött somnade jag framför magins värld igen. 
 
Idag åt jag en fin frukost och tog kort på en rolig katt under morgonen. Under dagen tog jag sedan en promenad upp till stan, mest för att läsa en stund på vägen fram och tillbaka men det var så fruktansvärt kallt att jag tog bussen hem istället. 
 
Inget gymnasiearbete har dock skrivits under lovet och inget tal till svenska nationella heller men jag har hela långa veckan på mig. Känner jag mig själv rätt är jag klar imorgon ändå. Hoppas ni har haft en fin påskhelg ni med så hörs vi, pussen!
 
vardag | |
Upp