REPEAT.

Det gick jättebra igår - över förväntan x1000. Det var extremt mycket publik under min akt men när jag började spela blev det så tyst att en kunde höra en knappnål falla till golvet. Så kändes det i alla fall. Sen körde jag bara, precis som jag hade repat, och det kändes så naturligt på något vis. Inte en enda gång gick något fel till min förvång, och trots att det blev rundgång förhöjde det stämningen på något märkligt sätt. Det skulle vara så. Jag som varken har loopat eller spelat gitarr tidigare skulle göra just det här på något vis och allt släppte. All nervositet och alla krav, just där och då, och musiken blev det enda i rummet. Och det var otroligt roligt. Jag låter nästan frälst, men jag ska stå på en scen på ett eller annat sätt i mitt liv, så är det bara. Då jag går av scenen brukar jag dock känna att jag vill gå upp och göra framträdandet igen och igen och igen, men inte den här gången. Livenight var på något sätt över, och det skulle vara så. Det låg så väldigt mycket bakom mina minuter på scenen - så otroligt många timmar av rep och planerande - att det här blev som en sista urladdning. Det kom så mycket bra människor och kollade också. Fotocred ska ges till Mike som kom förbi för att se min akt, tillsammans med Katarina. Så himla fint att de var där, saknar verkligen ord. Så mycket som jag ser upp till de där två och som de har hjälpt mig i allt förutom just detta kanske, för det här har jag gjort alldeles själv, och så var de där och delade det ändå. Ellen och Jon kom också förbi, plus mina största fans såklart: mamma och mormor. Det var så fint allting och stämningen blev nästan trolsk och magisk som mamma sa. Hon filmade allt också, kan se om jag kan få upp det så en kan titta om en vill.
 
Nu är jag klar med det här. Ett bättre inlägg om igår kväll kommer dock inom några dagar, då jag inte är så trött som just idag. Jag tog en massa fina bilder på mina klasskompisar under deras akter, som gick jättebra de med. Nu väntar folkisansökningar och sen tar jag studenten. Studentmössan beställdes nu i veckan och jag är nog ganska redo för det här. 
 
vardag | |
Upp