SPELMAN PÅ TAKET @ MALMÖ

Igår var en fin dag. Jag hade mickteknik på morgonen - så kul lektion! - plus en timmes drama - kanske en ännu roligare lektion! - innan vi vid 14 rullade ned mot Malmö. Det har varit lite kämpigt den här veckan. Ångest hit och dit, allt är nytt, en passar inte in osv. osv. I slutet av veckan har det dock lättat, mycket skönt. Nu är det kul. Kul att kämpa, öva, svettas, ha brutal träningsvärk och känna att en lever. Det gjorde jag kanske som mest igår dock, då vi anlände till Malmö och gick till Lush. Mmm. Jag älskar för övrigt Malmö. Jag var ju där och sökte skola i början av april och fick en instant känsla av att jag måste bo där någon dag. Och det måste jag nog.
 
När det blev dags för middag trotsade Love, Petter, Felix och jag strömmen av nudlar/falafel, promenerade 20 min till en hamburgerställe som skulle vara himla bra - och om det var! Ångrar inget. Charlie´s hette det, och de hade den antagligen godaste halloumiburgaren jag ätit, med kimchi och allt + sötpotatispommes.
 
Bara titta. Dröm ju.
 
Ännu bättre att sitta i solen med fina nya vänner, och med en ännu finare kväll framför oss. Åh. Vi var nämligen i Malmö hela klassen för att se genrepet av Spelman på taket på Malmö Opera. Lyckan i att få gå på föreställning, oavsett vad, är väldigt fin ändå. Allt var fint.
 
Och jag älskade den. Enkel och vacker scenografi, en drabbande handling, väldigt aktuell, otroliga ensemblenummer i all sin enkelhet och härlig musik. För mig som inte visste så mycket om just denna musikal innan var den nya upptäckten ganska fantastisk. Jag blev även förvånad över scenens storlek + ensemblens storlek då jag aldrig varit på Malmö Opera tidigare. Det var så mycket av allt. Så stort. Underbart. Efter över 3 timmar bänkade framför scenen åkte vi tillbaka hem mot Bjärnum för klassfest ända in på småtimmarna. Idag har dansats/stretchats, druckits te med Love, bakats bröd, lagats middag, sjungits och nu ska jag cykla iväg för klasshäng framför andra HP-filmen. Ytterligare en finare kväll med andra ord. Jag börjar trivas här nu.
 
vardag | |
Upp