LÅNGLEDIGT

Att vara ledig i 4 dagar har varit behövligt och väldigt skönt. Det är rörigt i skolan såhär sista veckorna och att slippa ta i det i några dagar och kunna släppa skolan has been nice så att säga. Inte för att jag suttit sysslolös dock och en massa saker har stått på schemat ändå!
 
Titta vilken fin t-shirt jag köpte i förra veckan. Den hängde som en hägring framför mig när jag kom in på HM och det där vill-ha-begäret gjorde sig påmind och jag gick till kassan på dirren. Att jag inte äger fler ljusblå plagg känner jag nu är himla dumt? Såhär gick jag iallafall klädd i onsdags...
 
...för att efter skolan åka hem till Josef och spendera några dagar där. Vi åt middag i kvällssol med den här utsikten från altanen. Det är ett dilemma det där, hur en ska bo och så. Jag är en stadsmänniska och skulle nog inte klara av att inte bo nära eller helst mitt i en stadspuls. Samtidigt är det så himla fint utåt landet. Inget får mig så lugn som naturen. 
 
Dagarna spenderades främst med att spela "Life is Strange" som Josef lurade in mig på, och som jag faktiskt tyckte var jätteroligt. Tror jag spelade totalt 12 timmar medan han tittade på/pluggade (dvs., han har rester, inte jag lol). Jag har bara ett avsnitt i spelet kvar och vill veta hur det går badly, men det får vänta till tid finns. Det är mycket nu innan studenten och så. På bilden ser vi även Josef som tar bilder till en uppgift i skolan. Jag fick också leka fotograf när han skulle leka Ernst Kierstieger ett tag. harmoniskt barfota i solen till den där uppgiften. På kvällen roade vi oss med att göra våra konstverk till kursen Konstarterna och samhället som ska in på onsdag. jag tecknade medan han skapade det digitalt. Jag fattar ingenting av vad han gör i de där programmen, förutom att han är väldigt duktig och att resultatet blir ganska jättebra. 
 
I fredags var vi och köpte kostym till honom inför balen, för att sedan åka hem till mig där han blev kvar. Vi gjorde paj som jag cravat sedan dagen innan och mådde allmänt fint.
 
I lördags var det jobbdag för mig, så vid 06 steg jag upp för att lämna denna kvar hemma. Gissa hur tagg jag var på jobb?
 
Sjukhuset, där jag jobbar, hade dock gjort fina rosa planteringar i entrén, och trots att jobbdagen kändes tung så var den över relativt fort. På något sätt var det även skönt att komma dit också. Jag har inte jobbat på mångamånga veckor och en saknar då någon typ av trygghet. När jag kom hem möttes jag dock av kaos. Anton hade kompisar över och mamma har varit borta hela långhelgen med jobbet så ni kan ju tänka er hur det såg ut hemma. Inte toppenroligt efter en jobbdag sådär.
 
Efter jobbet åkte jag och Josef ut i naturen för att filma lite till en annan uppgift han har. Vi landade vid utkiksplatsen Rusakulan där jag aldrig varit förr. Dumt det för utsikten var fantastisk och en såg Örebro lite längre bort i fjärran. 
 
Ramsjön, där vi var förra helgen, låg inte långt ifrån, så vi filmade det sista där. Fina naturvyer som han ska producera musik över. Jag var dock en himla duktig kameraman kan erkännas. Svårt att inte vara det när platsen är så fin dock. 
 
Vi kom hem till lite mer kaos men lagade i alla fall kvällsmat och försökte se klart på första Pirates-filmen vi börjat se några dagar innan, men jag somnade (som vanligt).
 
Så blev det söndag, och eftersom jobbet inte ringde åkte jag upp till Hjalmar Bergman-teatern för dansrep. Idag, måndag, drar dansföreställnings-veckan igång vilket känns så kul! Teatern är en av mina favoritplatser på jorden, har gjort så mycket kul där, och att få hänga där och göra något av det bästa jag vet, att dansa, den här veckan känns ganska fantastiskt. 
 
Efter ett svettigt dansrep på en extremt varm scen gick jag hem i solen med en glass i handen och boken i högsta hugg. Läste ut "Rörelsen" av Ajvide under den där promenaden. Jag har blandade känslor kring den boken och vet faktiskt inte vad jag tycker. Känns sådär då han är en av mina favoritförfattare. Den var bra, men lite väl grotesk för min smak i slutet, men det handlar väl om preferenser antar jag. När jag kom hem duschade jag, försökte städade hemmet så gott jag kunde medan lillebror inte hjälpte till över huvud taget och min irritation växte, innan jag cyklade hem till Alice som jag inte träffat på evigheter i regnet som plötsligt föll från himlen.
 
Vi satt och pratade på hennes balkong. Usch, vi ses alltför sällan! Alice har skaffat sig en liten hund också, Tessie, så söt! Vid 19 drog jag mig mot stan och mötte upp Josef och hans vänner för att se nya Pirates-filmen på bio. De var jättesnälla, första gången en träffar killens kompisar och så är ju lite speciellt men enklare peeps att umgås med får en nog leta efter tror jag! Filmen var även den bra, fast Sparrow gör ju hela alltet. 
 
Nu sitter jag i skolan eter flera dagars ledighet, men jag är relativt ensam här. Det är igenläsningsdagar vilket innebär att min klass inte pallrar sig hit. Jag har dock en ynka uppgift kvar att skriva, sen kan jag ta studenten, så den ska jag sätta mig med nu. Det är inte långt kvar. Det känns både extremt jobbigt och ångestladdat, samtidigt som jag kommer gråta av lycka den 9 juni tror jag. 
 
vardag | |
#1 - - Anonym:

Du borde kolla in Life is strange soundtracket!
Det har låtar från massa bra artister bl.a. alt-j <3

Svar: Ja, soundtracket var det första Josef pekade ut för mig när jag började spela, och jag blev jätteglad när alt-j spelades i starten av nått avsnitt också! Ska definitivt kika närmare på det, tack! :)
Hej,

Upp