SHOWPERIOD

Vi är mitt uppe i höstshowperioden just nu. 2 veckor innan lovet började vi och veckorna efter det fick vi nya koreografier i stort sett varenda dag. Samtidigt som det är massa nytt att ta in har vi varit kvar på skolan under kvällarna, med skoldagar som startat 8 på morgonen med uppvärmning, fram till 23 på kvällen då en äntligen kunnat gå hem och sova. Maten äts från matlådorna förvarade i plastpåsar en lagade innan showperioden drog igång för att slippa diska och nästan bara när vi äter har vi rast. Annars andas vi show dygnet runt. Det blir nästan omänskligt och vore på inget sätt sunt om det inte var så att detta bara är för en månads tid. Att ha varit så trött på kvällarna att en varken orkat eller hunnit prata med någon i telefon, särskilt Josef, fungerar inte i längden. 
 
Vi sliter dygnet runt. Vi blir irriterade, skrattar pga överskottsenergi, gråter av trötthet, har ont i hela kroppen, sover på tok för lite, men samtidigt är det just det här vi vill göra. För det är så värt det när en väl når fram. Vägen är lång att gå. Vi får ta mycket skit, en massa kritik och mer än ofta tvivlar en på sig själv. Väldigt sällan känner jag att det jag gör är bra nog. Men när alla nummer sitter kan vi njuta i det. Då är vägen dit förhoppningsvis värd det. 
 
Ikväll är jag dock ledig. Eget rep och jag var effektiv och repade i 2 timmar direkt efter skoltid. Det gör att jag nu ikväll kunnat köpa pizza, kolla Harry Potter, ätit glass och vilat. Spenderat tid för mig själv. Ack så välbehövligt när en är omgiven av andra människor dagarna ut just nu, oavsett hur fia de där andra människorna är. 
 
Vår shown, M One Airways, utspelar sig på ett flygplan, men främst på en flygplats, där alla nummer gestaltar stereotypa scenarion från de miljöerna. Ofta är det humoristiskt, ibland tyngre, och ibland smått obehagligt. Alla har varsitt solo och alla dansar och körar. Det är enskilda låtar och det är medleyn. Fredagen innan lovet hade vi vårt första genomdrag och nu, denna vecka, sysslar vi med ljussättning. Sedan dansar vi, och stagear, och går igenom konstant. Och syr lite kostymer därimellan. Om 9 dagar lyfter vi!
 
vardag | |
Upp