SÅ BLEV DET HÖST

Oj vad höst det blev helt plötsligt! Framförallt här i Öret, jämfört med Skåne tycker jag. Här ligger löven i drivor på ställen och träden är knappt brandgula längre utan lutar åt det kalare hållet. Då jag kom hit i helgen åkte jag och mamma och köpte kranstillbehör på Tant Grön som jag pysslade ihop hemma. Josef skrattade åt att vi köpte mossa som de stadsbor vi är men så kan det få vara ibland! Att få leka med natur är himla roligt och ibland kan jag sakna tiden som floristpraktikant mycketmycketmycket.
 
Lite slingrande grönt från sommarens planteringar, röda (okända) bär, någon liten kastanj, torkad citrus, fejk-svamp och bjällror. Hänger fint på mammas dörr. Byter en ut lite saker i den funkar den till jul och vinter med!
 
På tal om höstiga ting är det ju Halloween idag! Josef kommer om några minuter och vi ska hem till honom och mysa. Jag vill kolla skräckfilm dagen till ära. Eller Fröken Fridmans krig då han inte sett det. Eller på Vsauce på Youtube som Johanna introducerade mig för och som jag kollar på mest hela tiden nu. Vilken fin ledighet det här är. Och kommande dagar kommer bli lika fina. Mmh. Godnatt.
 
 
vardag | |
Upp