HOBO JOHNSON

Häromdagen skrollade jag igenom mitt FB-flöde, typ när jag åkte tåg och sökte tidsfördriv, och denna kille dök upp. Och han kan vara bland det häftigaste jag sett på länge. Föll pladask så att säga. Som ett spoken word-fan, som självklart även diggar rapp, kan detta inte bli bättre. Hans känsla är så rå också, så jäkla tuff bara. Det han skriver om är så viktigt med, samhällskritiskt och han slår huvudet på spiken, fast med en komisk twist. Samtidigt som han känns så skör, det är så äkta. Plus att han påminner en massa om Lin-Manuel Miranda på något vis, skaparen av Hamilton, vilket inte skadar. 
 
 
Han heter Hobo Johnson och jag kanske är helt efter, han kanske är jättekändis, men jag ville skriva om honom iallafall. Hans talang och arbete förgyllde min dag och kanske även din! Han släppte även ett album i slutet av förra året, jättebra det med! Lyssna här och kolla in hans Youtube-kanal, för det här gillar jag! 
 
Mer männsikor som denna tack!
 
musik | |
Upp