POSITIVA BESKED OCH LÄTTNAD

För några veckor sedan var jag ju på audition till SMU - Stockholms Musikalutbildning, och de sa att vi skulle få beskedet i början av denna vecka. Så i onsdags under kvällens stepplektionen, efter 2 dagar av konstant uppdaterande av mejlen från alla sökande i klassen, fick vi mejlet. Klumpen i magen var absurd, jag trodde inte jag skulle bry mig så mycket. Jag öppnade det efter lektionen (olidliga 30 min kvar av lektionen) och där stod det. "Hejsan - och GRATTIS! Du är antagen blablabla." Jag kom alltså in. Jag kom in? Jag är antagen till en treårig yrkesutbilning i musikal, i Stockholm? Jag trodde som sagt inte att jag skulle bry mig så mycket om jag kom in på en utbildning till hösten eller inte, men lättnaden och glädjen över att ha gjort det är otroligt stor. Jag har nog oroat mig mer inför hösten än vad jag själv vetat om. Och nu har jag möjligheten att bo i en av mina favoritstäder i tre år? Tänk att ett ynka mejl kan förändra så mycket. Jag söker ju PAS och BA i Gbg om lite mindre än 2 veckor med, så får en se hur det går där och kanske behöva ta beslut efter det, eller så flyttar jag till huvudstaden i augusti. Så himlahimla stort det här egentligen. Att bli musikalartist är ändå drömmen och att den kan bli verklig har jag nog aldrig trott på egentligen. Men den kan verkligen det. Fina liv. 
 
 
 
 
guldkanter, vardag | |
Upp