SISTA FÖRESTÄLLNINGEN

Igår hade vi den allra sista hela föreställningen. Det var sista gången jag var Joanie, sådär på riktigt. Sista gången jag sjöng mitt solo, då det inte ska vara med på auditionshowerna. Sista. Men det kändes... rätt. Det här har varit en så himla rolig period, jag har lärt mig så otroligt mycket, men samtidigt har det varit väldigt intensivt, jobbigt och ångestfyllt, främst pga rollen jag gjort. Det i sig har varit spännande att upptäcka - hur en som skådespelare kan arbeta för att försöka att inte påverka sig själv och sitt eget känsloliv i ens arbete. Det känner jag att jag kan bli mycket bättre på lol. Samtidigt har jag aldrig upplevt det innan rollen som Joanie, och att det blev så med just henne har nog mer med rollen i sig att göra, som är väldigt tung, än med hur jag valde att tolka henne.
 
Fina loge-gänget innan vi drog igång igår!
 
Mikaela, som var med då vi satte upp "Into the Woods" för 2 år sedan kom och överraskade på föreställningen. plötsligt såg jag henne bara där i publiken - superkul! Jag fick blommor (<3) och kunde, efter att ha genomfört en otrolig föreställning, antagligen den bästa hittills (tur det då denna filmades!), med maxad energi, gråtit för att det var över, städat undan allt i logen, gå hem med ett leende på läpparna i 18 grader sol. Sommarskåne i april at it´s finest.
 
Jag gjorde mig fin, hängde utanför Charlies lägenhet och sedan gick vi i samlad trupp mot Tre Hammare för middag med klassen och lärarna. Fina fina. Sen dansade vi hela kvällen, skrattade, åt pommes mitt i natten och somnade då solen började gå upp. En fin sista kväll. Hejdå Joanie och tack för allt!
 
vardag | |
Upp