14 JUNI 2017 BJÄRNUM - ETT ÅR SEDAN IDAG

För exakt ett år sedan idag började jag musikteaterskolan i Bjärnum. Att ett år har gått? Oj vad tiden går fort ibland, och vad mycket som hänt sedan dess. Så mycket människor jag lärt känna. Klassisar, grymma lärare. Så otroligt mycket jag har lärt mig. Tänk, nu kan jag sjunga bröstklang, ja, sjunger helst bara i bröstklang faktiskt. Tänk, bara det. Jag flyttade hemifrån, och lärde mig massor av det med. Och alla skratt på det. Alla tårar, all ångest, alla prestationer, all glädje, all ilska, all gemenskap. All träningsvärk. Allt det tar jag med mig genom hela livet. Jag har fått så mycket, och jag har förlorat så mycket på det här året. Det är helt stört egentligen. Jag har fått vänner för livet tror jag. Men jag har också förlorat så många, så stora delar av min familj. Jag har förlorat en kärlek då jag och Josef gjorde slut där under vintervåren, inget jag nämnt här tidigare men allt var så förvirrat då. Men jag har fått så mycket kärlek också! Och jag har fått en plats på PAS med, det hade aldrig gått om jag inte varit där i Bjärnum ett år. Men jag har framför allt lärt mig så mycket om mig själv. Jag har tvingats göra det. Det är iofs en process som är ständigt pågående och en lär sig varje dag, livet ut, om sig själv och om andra, men det blev så påtagligt när jag kom hem från Bjärnum. Just hur mycket som hänt med mig själv. Jag är inte riktigt samma efter alla möten och alla lärdomar under året i Skåne. Jag tar inte saker lika allvarligt, är väldigt mycket mer öppen, mindre dömande. Med de orden vill jag nu egoboosta mig själv - det kan behövas - med en massa bilder på mig från höst- och vårshowen under mitt Bjärnumår! Jag kom på att jag aldrig gjorde några inlägg med bilderna (de "riktiga" bilderna, tagna av fotograf) från varken höstshowen eller vårshowen alls här på bloggen, mkt märkligt, men det innebär att det kommer och att ni har massa massa bilder och inlägg att se fram emot. Men här kör vi på bilder på moi så länge, mitt Bjärnumår i all ära. Sen hade mitt år aldrig blivit mitt utan alla bra människor där, vill bara inflika det.
 
Höstshow 2017, min finaste bild från hela året, åh.
 
I rollen som Joanie i American Idiot nu i våras. Mycket bilder därifrån såklart.

Bagage/rock-medleyt under höstshowen.
 
Royals som queen, mitt solo under höstshowen!

Mer Joanie.
 
Arg under höstshowen.

Och passagerare igen, höstshow!

Kolla så vacker bild. Fotografen Johan Funke som tagit allihop är helt otrolig.

Cabaret, vårshowen!

Väldigt väldigt hemska bilder på mig från vårshowen och Joanie. Mycket smärta, men så var även rollen.

Försäljare i taxfreen under höstens show!

Och med denna bild bugade jag och sa jag (och Alicias helt amazing hår här heh) hejdå till vårshowen och Bjärnum och allt fint. Tack tack tack för allt. Det var fantastiskt och otroligt och helt ofattbart. Vår stund. Verkligen, tack.
 
vardag | |
Upp