EN FLYTT SENARE

Ugh igår flyttade vi alla grejer till lägenheten och mitt rum här. Såså lång dag och idag känner jag mig helt ärligt febrig och lite småsjuk. But let´s take it from the beginning!
 
Jag och mamma sov på hotell och åt hotellfrukke - bra start på dagen. Jätteysigt där med.
 
Jag tog för en gångs skull oen ok mängd mat som jag faktiskt orkade äta upp, hehe.
 
Vid 9-snåret åkte vi mot Shurgards magasinering där jag hade alla mina grejer. Sämsta stället på så många sätt, väldigt osmidigt och apdyrt att ha sina grejer där. Mitt förråd låg ju även på t r e d j e våningen, mitt i byggnaden så en bit från hissen med, plus att ett annat gäng tömde ut ett förråd på våningen under också så vi fick samsas/sno hissen ifrån varandra. Jättedåliga vagnar att köra sakerna på med, marken utanför sluttade, det blev jättetrångt med bilar som skulle förbi. Åh, negativiteten flödar genom fingrarna till tangenterna men lite så var det ju faktiskt. 
 
Plus att jag har ganska mycket grejer. 
 
Vi tömde ut alla lådor och lösa grejer, sen åkte mamma för att hämta lastbilen vi hyrt medan jag alltså lyckades få ut alla möbler själv. Soffa, säng, bokhylla, matbord, rubbet. Se vad lite irritation och envishet kan åstadkomma.   
 
Efter cirka 2 h var förrådet tomt och jag lycklig för att kunna åka därifrån.
 
Lite såhär såg det dock ut utanför. Ser ju inte så farligt ut på bilderna kanske, men ska en flytta in i ett rum och inte en hel lägenhet, då är det massor.
 
Jag borde dock starta flyttfirma om musikalandet skiter sig. Är bäst på att lasta strategiskt, klapp på axeln.  
 
Vi åkte till lägenheten som ligger på sjätte våningen med världens minsta klenaste hiss men började packa ur bilen och få upp grejerna. När bara möblerna var kvar i princip kom Kajsa och Love och hjälpte till/posade. Jag och Love bar upp sängen 6 våningar? Tur att soffan gick in i hissen, det är allt jag säger.
 
Sen åt vi pizza, mamma åkte hem mot Örebro och hjärtat brast lite, så stod jag själv där med alla lådor. Alltså, jag har så mycket grejer som inte behövs nu när jag bara har ett rum, men det jag behövde låg ju utspritt i varenda kartong, jag tänkte ju inte att jag skulle bo såhär då jag packade, så jag fick vackert leta igenom och packa upp alla 14 flyttkartonger plus massa pappåsar. 
Jag hade jättemycket panikkänslor nästan hela kvällen. Det känns så konstigt allt detta. Det var jobbigt att känna så när det samtidigt var så mycket som behövdes göras, men bra med kanske för då kunde jag lägga tankarna på annat. OCH! Efter massa timmar, när klockan blev 02 typ, fick allt plats, allt var uppackat och jag blev klar. Slängde till och med allt papper i återvinningen utanför och gick upp med alla 14 kartonger (som nu är 9 st. och några tomma) till vindsförrådet där på natten. Efter det tog jag den bästa duschen i livet och kom på att jag inte ätit sedan eftermiddagen. MEN! Jag hann alltså klart? Jag som hade tänkt packa upp hela helgen. Så skönt att vara så produktiv. Sov dock sämst inatt och vaknade tidigt ändå, därav utmattningen nu tror jag. Jag tänker dock inte sitta inne hela dagen utan beger mig nog till stan en sväng eller nått för att ha något att göra. Det kommer ta ett tag att vänja sig vid detta just nu. 
 
Och ja, när jag är heelt klar med rummet och spikat upp tavlor och fått upp hängmattan kommer det bilder, promise.
 
vardag | |
Upp