HJÄRTA ER

Åh, igår träffade jag Agnes och Elin igen, mina bästa från gymnasiet och så har vi inte hörts av någonting alls sedan förra sommaren? Så dumt. Men när vi sågs insåg jag hur jättemycket jag saknat dem och det var såsåså skönt att träffa dem igen. Som om ingen tid gått. Skratta så jag fick ont i magen, få prata om allt som har hänt och som händer i ett nytt sammanhang då de inte vetat någonting, höra vad de gör och har gjort. Det var så himla välbehövligt. Så fina. <3 Precis som att träffa Emil i tisdags kväll för en fika. Den stunden var så megafin den med och även det någon jag är så himla glad att jag fått mer kontakt med igen (vi har känt varandra i 11 år nu?? Och Alice har jag känt i 14? wow, så gammal), och även där skratt som får tårarna att spruta blandat med tankvärda ord. Han är så klok och bra. 
 
Det var längesedan jag skrattade så som de senaste kvällarna, väldigt länge sedan, och det behövs ju i livet, det gör verkligen det, kanske ännu mer just nu. Trots att jag mår som jag gör, om nätterna, när jag är själv osv., finns det mkt fina stunder med. Det är det som är så speciellt med att träffa vänner en inte hört av alls på så lång tid och då få prata om allt som hänt med dem, som verkligen känt och känner en, som en delat så mycket tid och minnen och skratt med. Åh vad glad jag blev av detta, det lättade på hjärtat lite, så mysigt och fint att få stunder i lycka också.
 
Det blev en fin sista kväll i Örebro (och dag typ, jobbade min sista dag på sjukhuset, äntligen, heja mig), och idag flyttar jag till den nya staden och nya utbildningen och allt det där. Då ni läser detta är jag kanske redan i Göteborg. Blandade känslor över detta ju. Vi åker dit idag, till Gbg, dumpar av lite grejer i lägenheten (där jag nu typ bor?), och så flyttar vi över alla möbler imorgon, fredag. Sedan åker mamma mot Öret igen. Usch för det. Min älskade katt är inte med heller, kommer sakna så. Men idag när vi kommit fram ska vi till Ikea och ikväll ska vi se Silvana live på Götaplatsen för att sedan bo på hotell med mamma inatt OCH äta hotellfrukost imorgon innan flytten då mitt rum blir färdigrenoverat ikväll (så fint att Oscar som har lägenheten gör det!). Det låter ju helt ok ändå. Ha en fortsatt fin dag! Kram.
 
vardag | |
Upp