GBG

Kolla vilken turistig bild. Gbg. Det knäppa i sammanhanget är ju dock att jag inte är en turist i Göteborg numera, jag är inte här på besök. Jag bor här nu, och det känns faktiskt helt okej. Bra nästan. Nu har skolan varit igång en vecka, till och med under helgen med både inspark och rep. Jag tänker dock att jag skriver ett separat inlägg om alla de dagarna med bilder och så någon dag när jag inte är så trött att jag nästan kollar i kors (fast jag inte kan det). Det är därför bloggen stått still också - det har inte funnits ork, vi har gjort så mycket varje dag och kväll och alla nya intryck på det och alldeles för lite sömn och listan kan göras lång. På många sätt är det underbart att vara såhär trött. Just idag är jag det t.ex. för att jag fått dansa 5 timmar idag. Hur fint är inte det på en skala? Tagit kvällskurser med, det är extra fint. Då kan en bara få vara. 
 
Efter skolan och allt kvällsdansande idag hann jag ta mig till stadsbiblioteket och det var kärlek vid första ögonkastet. Älskar bibliotek och lugnet. Jag fick sitta och läsa med denna utsikt. Det är bra fint. Bibliotekarie vore en bra grej om jag inte funnit vägen till musikalen och dansen och sången och skådespelet. Det är rätt väg dock, det vet jag, och just nu är det något av det som får allt att kännas ganska bra ibland. Även om jag bryter ihop minst 3 gånger om dagen så kan jag få dansa lite, eller sjunga lite på 'Han är en man han är ett barn' och allt blir lite bättre. 
 
vardag | |
Upp