PAKET/OUTFIT/TOFFS!

Hej! I skrivande stund sitter jag på ett tåg påväg mot Karlstad i en i övrigt helt tom vagn med Post Malone i lurarna som den ultracoola hippa ungdomen jag är. MEN hans album som kom ut i våras är najs, saknar att dansa ännu mer suck. Snart så!  Slutdestinationen för kvällen är Säffle och Oskar, halvspontant-ish efter jobbdag. Vill inte snacka skit om jobbet - men det suger just nu. Ops. 
 
Fin dag ändå ju! Extra plus i kanten får den pga fick sms om att mitt paket från Skin City som jag beställde... i förrgår? (så snabb leverans!) gick att hämta ut, så i stressen till tåget prioriterade jag självklart att hämta ut det. Hann ju med tåget så det var ju värt det såhär i efterhand. Hade jag missat det hade det dock låtit annorlunda lol.
 
Det är knas för även om jag är hudvårdsnörd i versaler har jag alltså aldrig besällt något från sidan. Så knäppt egentligen. Vet ni inte var Skin City är (och inte lyckades lista ut det från namnet av oklar anledning) är det en sida med massa bra hudvård, plus hudrådgivning och allt därtill - som en hudterapeut på nätet, vilket de även marknadsför sig som. Jag klickade hem några grejer från Paula´s Choice som jag velat prova i år och dar, och då sidan nu hade Weekend Pick med 20% på märket passade jag på. Min hy har varit totalt kaos i sommar, värre än på såså länge... (även om det inte alls syns på bilderna här nedan, min kamera är magi ibland) . Ångest och stress har den inverkan på mig tyvärr. Längtar nu tills att testa allt, var tvungen att öppna paketet på tåget hehe. Vad som fanns i visar jag dock i ett annat inlägg!
 
Måste dock visa detta, en så himla fin grej de skickade med (plus den fina inslagningen, en väska, necessär och prover, här blir en bortskämd)! En kokeshi, en japansk handmålad trädocka och token för att bringa lycka. <3 Har förövrigt känt lite mer lycka de senaste dagarna, det är fint det me
 
Kan visa vad jag har på mig med för denna kjol är min nya kärlek. Jag äger nog inte en enda kjol, tycker inte jag passar så bra i det. Det har inte känts jag på flera år. Men denna var ljusblå, i bred manchester, stora fickor, dragkedja och så fin att jag tänkte att jag kunde prova. Och den är s.å. h.i.m.l.a. f.i.n. Åh. Trots att det känns som alla i min omgivning kan se precis allt i den mvh chey som inte är van vid korta tajta plagg hej. Juste, den är från Monki!
 
Klockan fick jag av mamma i födelsedagspresent. Har velat ha en Skagen så länge, och denna är lagom drömmig. Gillar olika metaller i samma smycke med, då kan en matcha med mycket. 
 
Tröjan är också från Monki, på tok för stor (det blir så när en beställer en oversize-tröja i stl L när en har typ XS egentligen emilia) , så jag klippte av ärmarna och en bit på längden. Den hade inga sömmar där ändå och nu är den en av mina favoriter i garderoben just nu. Obsessar alltid över nya plagg haha.
 
Inte mycket content på denna blogg i sommar märker jag, har shoppat så mycket som jag inte visat ju. Till exempel väskan jag suktat efter i över ett år men inte köpt pga beslutsångest kring färgvalet. Men det föll på svart till slut lol. Så kul, verkligen, men det passar ju till allt, en väska har en ju typ jämt med, till precis allt. Himla najs är den dock, från märket Rains, i "regnrocks-material" (ja, det är ett ord nu). Bra inför Gbg och allt regn var tanken. Eller ursäkten för att köpa den. Ni får bestämma.
 
Oh, kul nyhet i mitt liv med: jag kan få upp håret i toffs! Stoppa pressarna, vad sa du? Nä men det är coolt för mig som inte kunnat ha håret i något som ens kunnat liknas vid en toffs på över 5 år. Konstig känsla. Wow. Och ja, den är jätteyttepytteliten, och halva håret kommer inte ens med, men den finns och det är det som räknas. 
 
Och tacka mig för den bilden förresten, kaosig vinkel att försöka knäppa en bild i. Irritation på hög nivå här. Fråga mitt fotoalbum som nu innehåller cirka 50 suddiga bilder på baksidan av mitt huvud. Gav mig huvudvärk på riktigt. Nu är jag framme, ha en fin kväll hörrni, det ska jag ha!
 
kläder och sånt, nya saker, vardag | |
Upp