SISTA

Klockan är sen det regnar massor (äntligen), jag är mkt trött och nyligen hemkommen från dragshow här i stan men mer om det och bilder och sånt någon annan dag, vid ett piggare tilfälle. Nu ska jag sova pga jobb imorgon. Tänk, det är sista dagen i disken imorgon. Inte sista jobbdagen för sommaren, den är på onsdag i förrådet, men inga fler bleck att diska efter imorgon alltså. Inga fler tallrikar i hundratals att skrapa av, hundratals portioner potatismos att lägga upp, golv att skrapa, brunnar att städa, vagnar att packa, rendisk att plocka, überlånga arbetsdagar. Inget mer, kanske aldrig mer då jag ju flyttar till Göteborg i minst 3 år nu. Jag vet ju inte hur kommande somrar ser ut, om jag kommer vara i Öret då eller inte. Konstig känsla, jag har ju jobbat där 4 somrar nu, plus nästan alla helger under gymnasietiden. Knäppt. Men såsåså skönt, åh. Just nu gör det absolut inget att det är slut. Absolut ingenting. Jippi!
 
Något mer som precis tog slut för mig är sista Harry Potter-boken med sitt tillkrystade slut 19 år efter Voldemorts död. Sorgligt att serien är slut dock. Hela serien på en månad, en hel månad med för lite sömn med andra ord. Tacksam över HP och Storytell. Så vad gör en nu då? Börjar lyssna om dem på svenska antar jag! Godnatt<3
 
vardag | |
Upp