DAGEN I BILDER

Jag vaknade imorse med denna utsikt från fönstret av alla okända fåglar som lät. Tänk vad härligt. Vårt rum ligger precis vid den lilla djungeldel som delar hotellområdet med stranden och vi har hittills vaknat supertidigt, antagligen innan dygnet ställt om sig. Sen gick vi och åt frukost och det började mulna på och dugga så istället för att gå till stranden direkt gick vi till det lilla köpcentrum som ligger 5 minuters promenad från hotellet. 

Inte direkt Nordstan i julruschen, och mest souveniraffärer med allt möjligt krimskrams. Himlen började spricka upp så vi tog oss tillbaka till hotellet och stranden. 

Jag la mig i en solsäng och läste. Blev tillfrågad av försäljare om jag ville åka på äventyr/få massage/köpa halsband/få pedikyr osv. stup i kvarten. Det känns så lyxigt att läsa igen på något vis. Jag slappnar sällan av så mycket hemma och kan inte koncentrera mig, kollar hellre på typ Youtube då. Det är ju lite dumt kanske. 

Ungefär 10 minuter efter att jag tog dessa bilder började alla röra sig mot strandbaren och under tak, det började dugga lite, någon ropade skämtsamt ur personalen: Run for your lifes!, jag kollade upp från min bok och fattade nada. Sen insåg jag hur mörk himlen var och sprang med mina grejer för att ta skydd och bokstavligt talat sekunder efteråt spöregnade och blåste det som aldrig förr, och blev supersnällt. Så höll det på i kanske en kvart, och så slutade det bara helt plötsligt för att sedan bli strålande sol igen. Det skiftar så otroligt fort här. Annars brukar det mest bara regna på natten här, det är ju praktiskt. 

Vi åt lunch, drack vattenglas efter vattenglas (de ser till att vi dricker här haha), och tog oss sen vid poolen i värmen för att bada, läsa och halvsova. 

Moi, lagom röd i ansiktet typ.

Och gissa vad jag gjorde sen? Jag gick ut och sprang. I denna värme. Men! Det är på riktigt jobbigt att inte träna. Jag är så van nu, 5 av 7 dagar i veckan som jag håller på. Jag trodde aldrig jag skulle komma till det här stadiet men se, här står jag. Det var dock svinsvårt att andas, jag blev andfådd efter en minut. Luftfuktigheten här är som att gå in i en vägg. Men att få springa med denna utsikt gjorde det (nästan) värt det. 

Sen stretchade jag vid havet i solnedgången. Alltså vad är livet? Det blir faktislt ännu bättre. Sen sprang jag ut i havet och tog ett dopp pga så varm. DET är svårslaget. Att flyta på vattenytan och se upp på denna himmel. Då blir en lite kär. 

Sen duschade jag bort all sand och allt salt på hotellrummet, smörjde in mig med Lush, vilade en stund och sen gick vi för att äta middag. 

Nu vid halv tio var det show, "Michael Jackson" som de kallade den. Och wow vad det var kasst. Förlåt, men så var det, lite sådär jobbigt att titta på. De mimade bara till låtarna, nån kille rappade lite (?), dansen var osynkad och ingen var entusiastisk, med undantag för han som imiterade Michael då kanske, han var rätt duktig. Men kanske är jag lite väl kritisk för resten av publiken verkade gilla det. Sen var de lite småberusade också kanske. 

Det var hela dagen härifrån, lite lagom slapp och skön.

Nu är klockan 22:30 och vi ska sova för att gå upp tidigt imorgon och åka på utflykt med guide till Santiago och Puerto Plata, de två närmsta städerna. Gå på muséer, se cigarrtillverkning, monument och åka lift högt upp i bergen! En heldag alltså, det ska bli coolt att se mer av landet. Natti! 


resor | |
Upp