DECEMBERHELG

Hej och godmorgon! Andra-advent-helg och jag gör mest ingenting idag. Lite jobbigt och lite skönt. Helgen spenderas mest med att göra sånt där som en måste; handla, städa, plugga. Körnoter och danstermer till morgondagens examination. Vår stepplärare Niklas ska bland annat steppa och vi ska skriva ned vilka steg han gör. Hjälp. Det är sista helgen nu innan lov, och om bara två veckor åker jag mot Köpenhamn för att sedan flyga till Karibien. Åh så konstig tanke, men ack så fin också för det ska bli så himla skönt.
 
Annars har jag ritat en del igen nu om kvällar och nätter när jag har svårt att sova. Det var ett tag sedan sist men det är en bra form av terapi typ så det borde utnyttjas mer. Tända lite ljus, sätta på bra musik och vips så har det gått en timme i totalt lugn. Sånt gillar vi. Idag är ångesten lite jobbig, vaknade och kände mig sådär stressad och orolig, så jag ska nog rita lite redan när jag skrivit klart det här faktiskt.
 
Annat bra med helgen var att jag och Love träffades på stadsbiblioteket igår för att plugga lite, och sen gick vi ut i regnet för att hitta någonstans att äta, och som vanligt hade vi inte bokat bord och det var lite krångligt att hitta ett ställe för här är allt fullbokat jämt, men till slut landade vi på ett ställe som hette HPKSM, ultrahipster med jättemys. 
 
Jag åt Caponata, en grösnaksgryta med saffran, och det är seriöst bland det bättra jag ätit ute. Att jag och Love alltid lyckas hitta bra ställen av en slump alltså. Bra middags-kompis!
 
Vi fick dessutom sitta i köket och kunde se då de gjorde maten - hur mysigt? Att de ställt fram ett bord och inrett därinne var en så himla kul grej, bra mycket bättre än att sitta i den vanliga restaurangen. 
 
Han var gladare och mycket mer social än det ser ut haha, bästa Love. Efter middagen bokstavligen sprang vi till spårvagnen (älskar att stressa till kollektivtrafik) för att hinna till Saltholmen och lite spontant åka färja till Donsö där Charlie och Rebecka bor och höll i julmys. Vi var där en timme eller två, drack massa glögg och sånt som hör till, och sen tog vi färjan tillbaka. Preview på nästa helg då de ska hålla julmys igen fast med en massa människor och bakning och grejer. Åh så fint. Fira in jullovet lite.
 
Det blir nog ett bra lov, det känns så. Först en vecka här i Göteborg då jag ska träffa vänner, julmysa, baka, se Fanny och Alexander med Oskar på Stadsteatern, antagligen hänga med honom en del hoppas jag, packa (lite stress över det momentet ändå). Och! Jag har faktiskt fått min första tid hos kurator här i Göteborg nu, äntligen! På måndag om en vecka hos Ungdomsmottagningen börjar jag min samtalsterapi och det är fantastiskt skönt, men samtidigt lite läskigt. Jag vet att det hjälper i längden, men att det kommer vara väldigt jobbigt att prata om vissa grejer och få upp dem till ytan igen, för att sedan göra dem enklare att hantera. Det kommer bli tungt men det behövs ju verkligen.
 
Sedan åker vi. 2 veckor i Dominikanska Republiken bland palmer och sol och romdrinkar och färsk frukt och utan måsten. Galet skönt det med. Liite brun kanske jag kan få bli också. 
 
Ha en fin dag nu, kram!
 
vardag | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Den där grönsaksgrytan såg verkligen inte fy skam ut!

Svar: Eller hur? Ska försöka kopiera den här hemma, får se hur det går haha
Hej,

Upp