FÖR ÅTTA ÅR SEDAN

Jag har generellt inte så många bilder på mig själv från 12 års ålder fram tills jag fyllde 15 kanske. Under de åren var jag liksom lite för gammal för att föräldrar skulle ta bild på en stup i kvarten, och de bilder jag tog med min egen mobiltelefon är long gone, då jag då (liksom nu...) var sämst på att spara ned dem. Men! Så kom jag igår på att jag, precis som alla andra coola kidz, hade BDB på den tiden (bilddagboken för er som inte var tuffa nog att vara med i klubben), och lyckades som den hacker jag är ta mig in på mitt konto, 8 år senare. Hur otroligt är inte det egentligen. Så såhär, första advent till ära, tänkte jag bjuda på mig själv och dessa bilder från år 2010/2011. Jag gick alltså i sjuan, tyckte jag var vuxen, och en kan nog säga att jag borde skämmas över detta men varför ska jag göra det egentligen? Varje tid i livet har ju sin charm, och att se tillbaka på hur jag försökte vara något jag faktiskt inte alls var eller är då, för 8 år sedan, det är lite kul på något sätt.
 
Den här bilden sträcker sig faktiskt så långt tillbaka som till november 2009. Det är jag och min bff Alice och texten som medföljde denna bild lyder:
 
sov över hos alice inatt.

vi såg this is it igår, den va bra fast ja skulle kanske inte kalla det för en film, det va mest sång hela tiden <3

Det här är fint på något vis, dels för att bilden är så mysig och att jag och Alice fortfarande är jättebra vänner och har varit det nu i 14 år(<3), men också för att jag på något vis beskriver en film med "för mycket musik i" som en icke-film, i kontrast till att jag idag pluggar teater med "för mycket musik i", aka till musikalartist. Tyckte det var lite kul. Jag kan även passa på och varna er att jag efter denna bild gick in i någon typ av fas och färgade håret (skräll). Mörkt. Heads up liksom.

Bam bam bam bam. Beethovens femma spelas på repeat. Den 7:e mars 2010 tog jag beslutet att färgade mitt hår lite mörkare. Från den där superblonda jag bara kan önska att jag hade naturligt idag, till... det här? Identitetskris stavas det, 13 år gammal. Jag minns dock att jag tänkt att det skulle bli ljusbrunt, men sen blev det nästan kolsvart av färgen. Oh well. Men gu vad mörkt det är? Visst att jag redigerat bilden men ändå. Hjälp.
 
Älskar dessa icke-existerande ögonbryn av hela mitt hjärta. Jag var dock väldigt söt på något sätt, det måste erkännas. Lite fint sminkad också. Typ perfekt hy. Sneluggen som jag hade här dock, jag vet inte... 
 
Åh vad jag älskade den här tröjan, aprikos och supermjuk. Och en sån där randig tröja under, från Gina tror jag, som precis alla mina kompisar, inklusive mig själv uppenbarligen, hade i en mängd olika varianter. Jag måste dock säga att jag tycker att jag ser typ likadan ut nu som då. Lite rundare i ansiktet kanske men annars är ju inte skillnaderna särskilt stora. Vad en sedan ska säga om det vet jag inte.
 
Samma tröja. En miljard armband kring handleden som jag alltid hade, här med hellugg igen dock. Det passade ändå bättre. Till en sån här bild kunde jag skriva nått sånt här:
 

Min mattebok verkar tro att jag går på dagis. Den ber mig snällt att lösa detta tal (tycker att den kan lära sig att räkna själv snart):
"Apan Nilsson är x år gammal. Apan Persson är x+10 år och sköldpaddan Skalsson är 2x år, osv. osv."
Och jag sitter här och småskrattar åt alla löjliga namn för mig själv. Pappa Pirat, haha liksom. De kunde hellre ha använt Bamse och hans kompisars namn typ.

Så himla söt ju, åh. Försökte vara relatable, före alla trender alltså haha. Komiker en är ändå.

Samma min som jag gör på prick alla bilder nu med. Lockade håret mycket här och hängde hemma hos Angelica eller Sofie varje eftermiddag.
 
Under en bild av en snölykta som jag tyckte var för trist för att lägga upp här hade jag skrivit det här, första advent för 8 år sedan:
 

Heeej
Jag kan verkligen inte fatta att det är första advent idag :o
Det var ju sommar nyss?! Eller..?
Menmen, dagen till ära har jag ägnat åt att "julpynta" rummet^^ Så nu är det..juligt? :P
Igår var det julkonsert på Conventum med år 7-9 från KJS. Det gick bra (Y)
Men trött var man..och är...
Fast vi är lediga imorgon, so I´m still happy:D
pusssssss<33

Alla typos och annat, guld värt. Och att en alltid skulle skriva "man" hela tiden, istället för jag. "Idag var man med Alice", "idag åt man pasta till middag". Jag som inte ens använder det öht i skrift idag, och helst byter ut "man" till "en" (till somligas förtret hehe). Tiderna förändras.

Här är jag ju ändå fin. Det mörka håret gör ju dock att jag ser ännu mer likblek ut, och så redigeringen på det. Lite som Snövit dock så jag ska inte klaga. 
 
Någon sorts rock-fas? Cool brud. Duck face också, älskar det. Är det något jag skäms lite för så skulle det kanske vara det.
 
 
Här är jag lite äldre, hade börjat läsa en tjej som hette/kallade sig för Bobski's blogg och härmade henne med precis allt. Skulle ha stort hår med rosetter i, klänning och strumpbyxor (aldrig byxor!!), helst knästrumpor också osv. Och vara lite djup, inte att glömma. Svart och svår 13 år. Med captions som "andra lyckas, jag misslyckas" under, fast jag har svårt att se att det på något vis kan ha varit sant för vad misslyckades jag med som 13 åring? Ingen aning. Hade aldrig ens ett fel på ett glosförhörunder hela grundskolan. Men andra kunde ju relatera, det var det viktiga. Och så kommenterade kompisarna med "finns gumman<3" och "skriv på msn" och så var det med det. Lite som Instagram idag alltså.
 
Här började jag spara ut mitt hår, gick runt med konstant utväxt och hade håret uppsatt i knut mitt på huvudet cirka jämt, som Lilla My. Efter det klippte jag av det, men innan dess tar min bildagboksresa slut.
 
Jag tänkte avsluta med denna bild, nu när det är jul och allt. GOD JUL. Eller Hajpi Krismaas!
som texten faktiskt löd. Vilken kreativitet vid webcamen där. Konstig ögonsminkning också, men för att bli halvbra på smink måste en kanske få misslyckas lite ibland. Örhängen som jag laminerat och gjort själv har jag också, wow.
 
Det var allt för mig och en trip down memory lane, hoppas ni haft en fin första advent. Tänkte kommentera min lite grann förresten - dagen har varit trött och lite motig seda jag kom hem från Säffle, men det var supermysigt att vara där! Föreställningen igår var superduperbra och Oskar var bäst av alla, såklart. Sen hade vi julmys och kollade på Bjärnum-inspelningar ett gäng efteråt hemma hos honom innan vi somnade väldigt sent för att vara jag, vid tre, halv fyra kanske. Ojojoj. Så sent får det inte bli inatt, för denna vecka är fullspäckad med sista rep till alla redovisningar och hej och hå. Natti.
 
vardag | |
Upp