SÖNDAGSMIDDAG

Jag hade en mysig kväll igår, själv hemma med massa ljus tända. 
 
Lagade massa mat+bakade bröd. Risgrynsgröt och caponata - jag försökte mig alltså på det jag åt i lördags kväll. Och det gick riktigt bra! Fick stå och puttra i någon timme och det doftade italienskt i hela lägenheten.
 
Kolla, ser ju nästan likadant ut! Skönt att laga massa mat till matlådor, så jag inte får samma matkris som förra veckan då matlådorna tog slut på onsdagen vid lunch och resten av veckans vardagar var fullspäckade utan möjlighet att fixa fler.
 
Det bästa med gårdagen var dock att jag tog tag i det där med min TV som stått på golvet i mitt rum sedan i augusti och fick upp den på en hylla på väggen. Jag var även vid Frölunda Torg och köpte mig en Chromecast så nu kan jag titta på typ allt jag vill. På en stor skärm, inte på min lilla dator. Gu vad skönt. Känns lite lyxigt nu nästan, hade ju inte ens TV i Bjärnum liksom. Jag spenderade kvällen med att kolla på Julens Hjältar - en julkalender jag alltså inte sett tidigare? 
 
Nu går vi in i sista veckan med alla redovisningar. Idag kör vi på dans och vi ska både steppa och dansa jazz, balett och street inför resten av skolan. Senare i veckan väntar enskild sång och på fredag visar vi upp vår pjäs i teatern som vi sätter upp i halvklass. Ungefär lika med av Jonas Hassen Khemiri, och jag spelar Freja, en obehaglig och skrämmande filur. På torsdag har vi även julkonsert med massa körmusik, där jag även ska läsa en mycket deppig dikt. Fullspäckad vecka med andra ord!
vardag | |
Upp