GODSPELL

Tänk, vi är redan inne i showperiod igen? Vårshow, wow. Ikväll fick vi dock ledigt för att åka och se Malmö Operas turnerande uppsättning av musikalen Godspell. Det var fantastiskt och bland det bästa vi sett genom skolan det här året tror jag. Cool och genomtänkt scen, helt sanslöst duktiga vokalister, plus instrumentalister som även de var med och spelade och sjöng, rolig och aktuell regi, humor men framför allt väldigt maxat. Jag fick till och med upp på scen under föreställningen. Mina 10 seconds of fame var dock mest jobbiga, gillar ju inte riktigt sånt där. Kul att de inkluderade publiken dock, inte bara just då men genom alltihop. 
 
Hem på hala, slingriga vägar igen och nu ska jag sova. Tänkte skriva ihop ett inlägg om kollationeringen och musikalerna vi ska göra till våren nu i veckan när jag får tid. Tid är dock en hårdvaluta just nu. Godnatt bästa ni!
 
vardag | |
Upp