STHLM MED ALICE

I onsdags åkte jag och Alice till Stockholm över dagen, enbart för shopping och god mat egentligen. Himla fint att få en hel dag ihop, det var väldigt väldigt länge sedan. Vi har ändå känt varandra i 14 år nu kom vi fram till (?). Vid 8 avgick bussen från Resecentrum i Öret och lite över 2 timmar senare stod vi inne på Lush vid centralen lol.
 
Fint med en bästis som delar samma besatthet som en själv!

Under (den långa) tid vi var därinne hann tjejen som jobbade där demostrera badbomber, denna är en jelly-variant. Den luktade visserligen jättefräscht men jag är fortfarande skeptisk. Vattnet ska alltså bli tjockare på något vis, och ytan täckt av en gelé-substans som kommer från en alg. Det är säkert jättemjukgörande osv., plus att jag vill stötta Lush i allt, fantastiskt företag, men jag vet inte. Alice köpte en iallafall så jag får vänta på hennes dom innan jag vågar prova haha.
 
Jag köpte vanliga badbomber istället, till mig och mamma, som äntligen börjat förstå det fina med badbomber!

Efter Lush-besöket gick vi genom ett kallt men soligt Stockholm mot Urban Deli för frukost/lunch/brunch. 

Tänk om alla matbutiker såg ut såhär? Jag som redan ser det som en fröjd att gå till Ica Bjärnum skulle leva life. Suck. Fint att det finns någonstans öht dock!

Jag åt alltså denna smörgås. För det är det, en smörgås alltså, även om det inte ser ut så. Har aldrig ätit något så vackert typ. När maten är mer fotogenisk än en själv. Jag vill ha torkade blommor på all min mat jatack.
 
Därefter gick vi butik in och butik ut. Urban Outfitters var huvudmålet, så kul at de öppnat igen!

Ytterligare en matbutik haha. I Urbans gamla lokaler på Biblioteksgatan har en italiensk matbutik/restaurang öppnat. Ännu ett otroligt ställe lord. 

Förstå att handla uppstaplad frukt, där personalen verkligen bryr sig om råvarorna? Och ja, det är bara bilder på frukt & grönt-avdelningen då jag handlar 90 % av all min mat där ändå.

Fika för att vila ben (och armar för Alice del som bar på alla sina påsar).
 
Jag i full vintermundering pga mycket mycket kallt ute.
 
Och ett hav av blommor inne på HM Home. Himla fint.
 
Vi avslutade vår tripp med burgare på Phils Burgers för att sedan traska tillbaks till centralen och invänta bussen hem som gick vid 19, väldigt trötta båda två. Lång dag blev det men det var supermysigt. Mer sånna dagar med Alice pls!
 
guldkanter | |
Upp