LÄGGAN

Att bo i sin första lägenhet är himla spännande och kul! Ännu roligare är det att få inreda den precis som jag själv vill. För mig som är mkt inredningsintresserad är det en ynnest faktsikt. Jag flyttade in och ägde nästan allt redan då, eftersom jag sparat på mig saker i år och dagar, samt köpte allt det sista under sommaren och dagarna efter inflyttningen. Mitt första lilla boende, lite såhär se det ut:
 
Ett stycke vardagsrum i julpynt! Älskar bordet vi fick till av en lastpall - har ju ett lite lastpallstema going on i mitt hem.
 
Dock inte bästa bordet att ställa saker på, som dator då en kollar serier, så ett sidobord var i sin ordning. Överbelamrat med grejor dock så fyller inte riktigt sin funktion lol.
 
Till höger står mitt skrivbord som stod i vårt förråd innan flytten. Stolen, som ser ut att vara gjord för bordet, hittade jag på secondhanden i Bjärnum. Fyndigt och så.
 
Jag (vänster) och Anton (höger)  i miniformat. <3
 
Spegeln är mammas egentligen men jag fick med den till Bjärnum - massa tacksam!
 
Till vänster ser det ut såhär. Soffan från Ikea kom med hemleverans första veckan i lägenheten och jag kunde knappast vara nöjdare, trots att den alltid är täckt av katthår. Livet med vit katt osv. Tur att hon är söt!
 
Ovanför den hänger bästa tavlan jag aldrig vill vara utan. Här något juldekorerad.
 
Fungerande som rumsavdelare har jag en klädställning, från Ikea den med. En massa Ikea, som i alla andra svenska hem alltså. Gillar att få en tydlig överblick över de kläder jag använder mest, plus att den ju funkar som xtra klädförvaring! Det kan behövas... 
 
I andra änden av rummet sover jag i sängen som, liksom den gjorde hemma i Örebro, står på lastpallar. Min älskade hängmatta/sänghimmel är självklart med (och nej, en kan inte ligga i den), safaristolen jag köpte i somras, och ett stycke katt!
 
Fat med lyckodjur, marockansk vas, snäckor. Sådana där fina ting.
 
En hylla som fungerar sängbord, även det har tappat lite av sin funktion pga överbelamrat. 
 
Monsteran är köpt på Ikea under en höstdagstripp dit. Bra ställe för växter med faktsikt!
 
Så till hallen-med-jackor-som-för-en-hel-familj-fast-det-bara-är-jag-som-bor-där.
 
Med en fågel till lampa, mitt fina skåp i körsbärsträ som rymmer massa skor och julpynt även här.
 
Köket är ett  separat rum och vädligt stort för en etta! Det tackar jag för, då det gjorde att hela mitt runda bord som jag och Josef spenderade hela sommaren med att måla svart faktiskt får plats därinne! Jag gillar det svarta i kontrast till det ljusa väldigt mycket i det här rummet. Labyrinthyllan fick rymmas här istället för i badrummet då det är helkaklat där, men den passar om än ännu bättre i ett kök kanske? Fin att ha lite oljor, böcker, burkar och en obligatorisk vitlöksfläta i.
 
Oljelampan införskaffades i Örebro under höstlovet, en väldigt fin investering. Älskar levande ljus om det inte redan farmgått. Bilderna är tagna i början av december dessutom, runt höstshowen, vilket förklarar alla vackra blommor i hela lägenheten som jag fick efter showerna!
 
Det kanske viktigaste i köket - sorteringskärlen. Jättepraktiska, i plast/presseningsmaterial, bara att ta isär från varandra och ta med ned till soprummet för att tömmas. Finns på Ikea!
 
Min totala bänkyta!
 
Denna del funkar dock bara som förvaring/skafferi/fint att se på. De torrvaror jag använder mest i vardagen förvarar jag i burkar på denna bänk, så som pasta, bönor, nötter och frön av olika slag. Plus bästa vattenkokaren och korgen med lök som alltid är full.
 
Färsk basilika har blivit ett måste! Fint är det också! Jag och Josef har även köpt en mycket skinande pressobryggare till lägenheten. Jag dricker inte kaffe själv, men han och mina vänner gör ju det så då måste det finnas att tillgå antar jag!
 
Alla redskap står i detta kärl - enkelt att få översikt och ta fram det en behöver vid spisen!
 
Första veckan fick jag helt nykaklat i köket då det gamla kalet bokstavligt talat lossnade från väggen. Väldigt stilrent och fräscht blev det dock!
 
Alla kokböcker, samt en del basvaror jag använder i min vardagliga matlagning. Jag har visserligen många köksskåp men i just skafferiväg har jag svårt att få plats ibland. 
 
Så till sist - badrummet! Här tänder jag ljus och spenderar tid på ansiktsvård varje morgon och kväll, därför är det rummet viktigt för mig. Eftersom det är helkaklat köpte jag ett golvskåp (som egentligen är ett vitrinskåp) då jag flyttade in, för att inte behöva skruva upp något. Det har fungerat jättebra, superpraktiskt, jag får plats med mina miljontals Lush-burkar och det är dessutom väldigt snyggt, i mörkgrått. 
 
Plus handfat, toa, handdukstork och dusch, och en tvättkorg som ej ryms på bilden. Mycket mer än så är det inte och där har ni hela min lägenhet! Jag trivs väldigt bra och jag tycker jag fått den att kännas som min egen!
 
Tack för att ni ville titta in här, ha en fortsatt fin dag, kraam!
mitt krypin+inredning | |
Upp