SMÅSVANARNAS DANS

Nu har skolan börjat igen, redan två dagar har passerat! Både idag och igår stod balett med en gästlärare på schemat. När vi dansar balett annars, dvs. våra vanliga balettlektioner vi har varje måndag, står vi mest vid stången och gör övningar. Men icke nu! Vi har fått testa på långa fraser i diagonal över rummet, olika kombinationer och oj vad kul det har varit ändå! Men jobbigt! 4 timmar totalt med pointad tå och huvudet sprängfyllt av nya steg och teknik. Ingen får någonsin påstå att det inte är tufft att dansa balett, det är jobbigare än styrketräningen, en använder verkligen varenda liten muskel. Puh! I förmiddags nådde vi dock höjdpunkten: vi fick dansa småsvanarnas dans ur Svansjön! Hur kul är inte det? Jag skrattade till vid tanken på att jag skulle kunna klara det, jag har ju aldrig dansat balett innan Bjärnum. Men där stod vi, en timme senare, och gjorde massa komplicerade steg med ännu mer komplicerade franska namn som jag varken minns nu eller skulle kunna stava till ändå. Vill ni se en liten snutt finns det på skolans instagram, musikteaterskolanibjarnum heter den! Tänk att ha fått dansa lite ur själva Svansjön, och att ha klarat det helt ok. Det är coolt ändå. Jag kommer nog inte tycka det är lika coolt när jag vaknar med århundradets träningsvärk imorgon dock, lol. 
 
Annars har vi mycket sång på schemat nu. Sånglektioner, interpretation och masterclass. Jag hade masterclass idag och sjöng från Parade, så himla stark musikal, en av mina favoriter alla gånger! Det gick fint och jag fick en massa hjälp med hur jag ska tänka. Jag planerar nog att söka med den nu i vår. Auditionträningen är alltså redan i full gång, BA kom ut med sina söklåtar och monologer idag redan, och det finns få saker som ger mig sån ångest eller gör mig så stressad än just det. Jag kan dock inte gå och känna så de 4 månader som är kvar till vi söker i Göteborg så jag måste hitta något tankeknep eller så för att komma över det, annars orkar jag aldrig. Det blir för mycket med allt annat som snurrar i huvudet, speciellt såhär om kvällarna, då jag redan är väldigt trött vilket inte hjälper. Jag vill bara tänka på annat så jag kollar serier, men jag stannar kvar i skolan och övar innan det iaf i några timmar, för att lugna mig själv en aning antar jag.
 
Jag tänkte att bilderna passade fint med tanke på baletten vi dansade ifrån. De är tagna i London i somras, en lite finare dag med varmare väder tillsammans med min älskade mamma som jag saknar så här nere i Skåne. Nu ska jag krypa ned bredvid missen och sova, kram.
 
vardag | |
Upp