FINASTE VÄNNERNA, SKÄRGÅRDEN OCH SOLNEDGÅNG

Äntligen här! Idag har SJ strulat som vanligt. Blir en ens förvånad längre? Jag och Lovisa bokade iaf om vårt tog och kom till Stockholm 2 timmar senare än planerat. På centralen mötte vi dock upp Kajsa! Veckan utan att träffas har känts 4 gånger så lång. Tillsammans tog vi först tunnelbana och sedan buss i fruktansvärd värme ut till Tyresö centrum där Lovisas mormor Inga väntade. Vi handlade mat och åkte sedan ut till hennes sommarställe härpå Tyresö! Och det är så så fint här! Lantlig idyll jättenära havet.
 
Vi gick ned till vattnet men lyckades inte ta oss ett dopp - på tok för kallt för det med tanke på den svala kvällstemperaturen i luften!
 
Vi åt middag i kvällssolen istället!
 
Efter att ha tittat på Hjalmars revy på teve och spelat soduku (such pensionärer på semester) gick vi ned till vattnet igen för att se solnedgången.
 
Lovisa och havet. <3
 
Jag vet egentligen inte vad en ska skriva till dessa bilder, himmel och hav är så magiskt i sig så jag saknar nästan ord. Det var så obeskivligt vackert och vi satt och tittade ut över allt det stilla länge.
 
Kajsas hår är så fint?
 
Bästa ni. Tänk att jag för ett år sedan inte kände dem. Så märkligt, och nästan fel. Jag och Lovisa kände ju dock varandra, men inte alls som nu. Är så glad för det och er!
 
vardag | |
Upp