GRAN CANARIA DAG 3

Nu är det snart en månad sedan vi var på Gran Canaria, men vad gör det? Här kommer dag tre av resan!

Vå åt frukost på stället vi åt frukost på precis alla mornar under resan!

Sedan styrde vi stegen mot busshållsplatsen igen, för att åka från Las Palmas molnbeklädda himmel till Playa del Ingles, där solen skulle skina precis som dagen innan sa alla väderleksrapporter.

Och det gjorde den! En timme senare var vi där, i solen, på vår solsemester.

Älskar blommor, ska ha så mycket mer blommor och växter i nästa lägenhet. Massa pelargoner framför allt, mårbacka!

Denna dag var vi smartare än dagen innan - vi köpte solskydd med spf 50 (då alla redan bränt sig, toppen), dricka/vätska och dylikt redan innan vi gick till stranden. Väl där sprang vi ned i vattnet på dirren pga så varmt, medan Erik såg till att vi fick solstolar (med parasol, även det en förbättring från handdukarna på sanden utan minsta uns skugga dagen innan).

Vi badade och solade och badade och solade. Jag lyssnade på en P3 dokumentär om något jag inte kommer ihåg, somnade, vaknade och var rastlös och gick runt i butikerna kring stranden ett tag för att sysselsätta mig.

Till lunch åt jag spansk omelett - som sig bör i ett spansktalande land!

Hur fin bild? Jättefin!

Ett försök till en härlig bild på fina vänner som blev extremt inzoomad pga avståndet. Nåväl!

Efter ytterligare några timmar i solen packade vi ihop våra grejer och satte på oss våra tishor för att försöka få till en bild på hela gänget.

Kändes stelt att fråga då stranden nu var i princip tom men till slut fann vi en glad fotograf och vi försökte ställa upp oss någotsånär bra.

Resultatet har ni redan sett här på bloggen. Finaste finaste. Så glad över dessa människor!

Sen gick vi tillbaka mot bussen för att ta oss till hotellet.

Erik lyckades somna i solstolen under dagen vilket resulterade i detta lol.

På väg till bussen fann jag och Alexandra massa katter som bad om att bli fotograferade, så det blev de också!

Så rädd haha, förlåt!

Tillbaka i Las Palmas efte en trött bussresa.

Vi gick till hotellet för att duscha, byta om och sedan gå ut och äta.

Vi gick till samma ställe som kvällen innan men som nu var proppfullt - det var ju fredag!

Jag, Alexandra och Alicia köpte mer traditionell tapas än kvällen innan, skinka för deras del, ost och kex för min, plus massa himmelska oliver för inga pengar alls.

Himla mysigt, geniunt ställe. Det är väl det en är ute efter då en reser egentligen, något genuint.

Resterande i sällskapet, dvs. Oskar och Erik, åt sushi. En himla bra sushi dock, typ den bästa de ätit. Felix mådde inte bra sista kvällen, för mycket sol och för lite vatten, och han stannade på hotellrummet, stackaren.

Kvällen avslutades med varsin drink på samma ställe som kvällen innan!

Det var alltså avokado i denna, spännande!

Så cool.

Jag och Oskar lyckades beställa varsin sådan här. Den lät häftig, den skulle flamberas och grejer, och det gjorde den. Det var dock bara alkohol, nada mer, och pga det var den så stark att det vattnades i ögonon av bara ångorna haha.

Det var sista kvällen för en väldigt lyckad resa! Kanske skriver om hemresan någon gång med, får se!