MIDSOMMAR PÅ STYRSÖ DEL ETT

Midsommarpå västkusten - kan en tänka sig något finare? Tror icke det! Jag anlände till min blivande stad på morgonen, blev upphämtad av Felix och Kajsa i bil och vi for mot Saltholmen där vi stressade omkring för att hitta parkering en bit därifrån, åka spårvagn till hamnen och till slut hann vi med båten, 4 minuter innan den skulle gå. Gran Canaria all over.
 
Till havs mår en allt bra, och vädret var tok mycket bättre än alla trott. Där stod jag med både regnjacka och paraply i väskan, helt i onödan.
 
På färjan mötte vi även upp några av mina bästa människor, till exempel en glader Love som klädde sig som den göteborgare han är.
 
Efter cirkus 25 minuter nådde vi Styrsö, Mattisas med 12 liter jordgubbar han plockat åt alla dagen innan - dröm.
 
Vi gick den 10 minuter långa promenaden hem till Ella som visade sig bo här. Om jordgubbar är drömmen, vad är då detta? En sån idyll, så otroligt vackert. Åh. Midsommardrömmen.
 
Titta bara utsikten från köket, wow.
 
Ett gäng hade anlett dagen innan och de hade fixat massor. Såhär fint stod bordet uppdukat för sill-lunch!
 
Utsikten var otrolig.
 
Allt eftersom kom ännu fler klassisar som vinkades välkomna.
 
Så spenderade vi några timmar med att binda våra kransar. Jag hade som sagt solrosor i håret och var mycket glad över detta!
 
Med kransar kring hjässan samlades alla för lunchen med sill, färskpotatis, gräddfil och nubbe!
 
Det ordnades med jordgubbstårta till efterrätt!
 
Efter jordgubbstårtan blev det bråttom för att hinna till midsommarstångsfirandet en bit därifrån.
 
Ida och hennes krans var så himla vacker.
 
Hela Styrsö tycktes ha samlats och där var hur mycket folk som helst. Vi hoppade direkt in i ringdansen och lyckades på något märkligt vis dansa oss hela vägen längst fram till slut. Vad ska en säga, har en gått Bjärnum så har en lol.
 
En lycklig Matilda!
 
Alla midsommarfirare samlade!
 
Tillbaka hos Ella satte vi oss ute med varsin Irish Cpffee, lite varmare tröjor, och jag hjälpte Lova och Klara att binda sina kransar då de ej hunnit. Eller, jag band dem helt och hållet - men jag klagar inte, bland det roligaste som finns ju!
 
Glatt sällskap var de också, finisarna,
 
<3
 
Kajsa gjorde drinkar som bjöds runt medan alla sysslade med maten! Matchade hennes ögonskugga också, somliga tänker på allt!
 
Vi satte oss i solen som tittat fram - så fantastiskt väder det blev!
 
Svenskare bild får en leta efter.
 
Fina Charlie!
 
Väldans bra gäng det där.
 
Klara i sin krans som blev himla bra om jag får säga det själv!
 
Sent satte vi oss till middagen med våra häften med alla nubbevisor i som Matilda fixat inför dagen, så bra!
 
Det blev en massa gott där i kvällssolen med den otroliga utsikten. Det kunde inte blivit bättre just då tror jag. Fortsättning följer för att detta inlägg inte ska bli en miljon bilder långt!
 
vardag | |
Upp