MIDSOMMAR PÅ STYRSÖ DEL TRE

Att 24h+lite till kan resultera i så mycket bilder. Det är väl så när en är i en så idyllisk miljö med fina vänner dock!
 
På midsommardagen vaknade jag vid tiosnåret, tog på mig och gick ut i solen, helt magiskt.
 
Med detta framför mig satte jag mig, lyssnade på lugn musik och målade i en halvtimme. Hur drömmigt?
 
Rester från dagen innan.Lärdom efter midsommar är att solrosor slokar snabbare än en tror.
 
Därefter gick jag in i huset och spenderade nästan två timmar med att diska och städa upp efter gårdagen, men det gick relativt snabbt när så många hjälptes åt. När vi var klarar förbereddes brunch och Felix och Kajsa stod för pannkaksstekandet!
 
Titta så mys!
 
Hur fint är inte detta? Jag är helt amazed över alla dessa bilder och den miljö vi fick möjlighet att fira midsommar i, allihopa tillsammans. Breakfast with a view minst sagt.
 
 
Efter sen-frukosten klockan ett ville jag och Felix ta oss till Donsö, ön bredvis Styrsö där Charlie bor numera, så snabbt som möjligt. Alla skulle dit under dagen men då jag behövde ta en färja in mot Göteborg relativt snart åkte vi före och fick låna Ellas moppe. jag som aldrig åkt moppe innan hoppade på i skräckblandad förtjusning, men det var hur kul som helst. En så fin stund, i solen med vinden i ansiktet, på bron mot Donsö, med skärgården som bredde ut sig. Wow. Jag fick då vi kom fram veta att det var andra gången Felix körde moppe någonsin, tur en inte visste det innan lol.
 
Vi kom hem till Charlie och Rebecka, där även Love sovit under natten. De åt frukost, jag löste soduku och vi hängde på deras uteplats. De har fått tag på ett hus på Donsö, supermys!
 
Med under en timme till min färja mot fastlandet skulle gå gick vi och badade i havet. Eller, jag och Felix badade. Snabbt som atan också pga så kallt, men vad gör det? Att bada i fria vatten är bland det bästa.
 
Så så vackert.
 
Finaste.
 
Efter att ha hämtat mina saker följde de mig till färjan, vi kramades hejdå och jag steg på.
 
Turen på färjan tog ungefär en halvtimme och var helt underbar. Jag satt på soldäck och lyssnade på vågorna och bara tog in alltihop. Laddade på med positiva ting. Sånt behövs just nu.
 
Från Saltholmen tog jag spårvagnen in till centralen. Tänk att detta kommer vara mitt färdmedel no. 1 i minst tre år framöver. Så otroligt taggad glad tacksam över det.
 
Vackra blivande hemstad.
 
Tåget tillbaka till Örebro var inte en minut försenat, och jag fick uppleva Sveriges mål mot Tyskland i första halvlek tillsammans med hela min tågvagn, fint! Tur att jag hade hoppat av under andra halvan kanske. 
 
Det var min midsommar i tre inlägg. Det toppar helt klart listan över midsomrar jag haft. Detta kommer bli svårt att slå, så fantastiskt som det var.
 
vardag | |
Upp