TYRESÖ SLOTT OCH 2 HEJDÅ

Hej! Jag bloggar från tåget vilket får mig att må lätt illa som det ju gör att kolla ned på en skärm medan tåget rusar fram på spåret. Eller lätt, nej, jätteilla, men vi kör ändå!
 
 
Idag åkte vi, trion plus Inga, till Tyresö slott efter en förmiddag av läsning och lösning av soduku i solen, ihoppackning av alla våra grejer och en sista lunch i stugan. 
 
En himla fin miljö. Älskar putsade byggnader i den där ljusgula nyansen. Tänk att äga ett sådant hus! Kanske inte nödvändigtvis så stort som detta slott haha, men ni förstår.
 
Tänk att någon ägt alla dessa ägor, och bott här. Hållit i bjudningar, vandrat runt i parken och levt sitt liv. Vilken annorlunda tid.
 
Bakom slottet fanns en vacker park med massa pioner.
 
Gammelmormor hälsade på i plural där. <3
 
Från parken gick vi mot något kallat Notholmen där det fanns ett fik och just då hölls i en skolavslutning. En fin tid på året det här!
 
Vi slog oss ned och tog en fika i solen. Kardemummabulle är ändå svårt att slå.
 
Som en himmel av grönska, en välvd allé. Åh så fint.
 
Vid slottet fanns även en handelsträdgård och med tanke på hur mycket jag gillar växter trivdes jag bra.
 
Citrus! 
 
Där fanns även en liten butik, hur mysigt som helst. Så vackra miljöer alltihop. 
 
Därefter vinkade vi av Inga och tog bussen och sedan tunnelbanan till centralen för att bege oss mot respektive delar av landet. 
 
Jag sa hejdå till mina pinglor, ledsamt men vi ses snart igen, traskade runt i butiker på stationen innan mitt tåg mot Karlstad avgick 17:11, vilket jag nu sitter på. I Karlstad väntar byte mot Säffle och Oskar. Det blir fint. Ni får ha det fint ni med, kramar!
 
vardag | |
Upp