GENREP

Såhär ser jag ut prick just nu, med en kopp te bredvid mig och transponerar auditionnoter! Många grejer på G nu. Sminkad till tusen är jag också och minst lika taggad även om det inte förmedlas genom bilden. Vi har värmt upp, dansat, sminkat oss, fixat och trixat sedan klockan 13 (sovmorgon idag för första gången på flera veckor, god bless). Om en kvart kör vi soundcheck och sen öppnas dörrarna för vårt genrep vid 19! Genrep, va? Hela Markaryds Folkhögskola kommer, peppigare publik än vi kommer ha på premiären imorgon antagligen haha. Gaah vad kul det här ska bli! Först kör vi Cabaret, därav sminket, och sen transformeras jag till Joanie lagom till andra akten. Det finaste är att allt känns bra. Så lugnt och under kontroll så till den grad att jag bara kan släppa kontrollen och ha kul. Nu ska jag olja in mitt hår, allt för att få jag-har-inte-duschat-på-jag-vet-inte-hur-länge-looken, ta på mig min korsett och sen kör vi! Imorgon är det pramiär, iiih!
 
 
vardag | |
Upp