HOME SWEET HOME

Ä.n.t.l.i.g.e.n. hemma. Inte med Martin Timell dock, utan mer som i "jag är tillbaka i Bjärnum efter ett dygns utflykt till huvudstaden för audition". Vi kom fram strax efter 00 igår och kom till Lovisas mormor som bodde i Tyresö en halvtimme senare. Hennes mormor - Inga - hade lagat middag till oss, en väldigt väldigt god vegetarisk pasta så att jag skulle kunna äta den. Så himla fint. <3 Så mitt i natten åt vi en jättemysig middag och sen gick vi och lade oss, jag och Kajsa i sovrummet. Gästfriheten och Inga var otrolig.
 
Inatt sov jag oroligt minst sagt. Vaknade konstant, det var varmt och kallt på samma gång, och när vi gick upp imorse mådde både Kajsa, Lovisa och jag illa och ville helst inte göra vår audition alls haha. Varför utsätter en sig för sånt här? Jo, för att en älskar att stå på scen och förmedla saker till en publik. Att få dig att känna. Men just där och då, innan en audition, då tar en sig allt en funderare. Inga gjorde dock frukost åt oss (<3), vi fick låna morgonrockar och allt, sen fixade vi till oss, sa hejdå till Inga och Tyresö och tog bussen/tunnelbanan till Öster och SMU - Stockholm Musikalartist Utbildning.
 
Kajsa var lycklig som fick åka tunnelbana, precis som i programmet med samma namn.
 
Fina!
 
Audition började vid 12:00 med dansprov. Innan det värmde vi upp och peppade. Fint och märkligt att göra en audition med folk som nästan enbart går i ens klass. Provet gick bra. Det kändes väldigt kul, och koreografin var till musik från Greatest Showman - kan det bli bättre? Därefter blev det väntan för min del då jag hade nr 13, men vid 15:45 kom jag in till juryn för sång och teater. Jag fick sjunga båda mina låtar, köra lite gehörsgrejer och sen framföra min monolog. Stämningen kändes jättebra, de var så himla trevliga, och jag gjorde allt så bra jag kunde där och då. Jag är nöjd och det var kul, plus att jag fick ett väldigt bra intryck av skolan! Sen får det gå som det går!
 
Hela sökgänget minus Nathalie som tog bilden á la American Idiot utanför Seven Eleven passande nog. Fina fina klassisar!
 
Frågan är var Will/Oskar var lol.
 
Efter proven, när alla kunde pusta ut (så himla skönt att ha det gjort ändå!), tog vi tunnelbanan till centralen.
 
Lush! De hade fått in påsksakerna. Minns när jag använde Golden Egg förra året och prick allt jag vidrörde efteråt blev glittrigt. Åh.
 
Olof och Nathalie. <3
 
Och pokébowl på Sushi Yama till middag. En av de saker jag saknar mest i Bjärnum är att kunna gå ut och äta eller fika. Drömmer mig till att bo i en civilisation igen. På tal om restauranger och hålan Bjärnum kan ni ju kolla in när Bjärnums enda restaurang Tre Hammare var med i "Kniven mot strupen" lol. De smutskastar Bjärnum så fruktansvärt hårt i avsnittet, väldigt märkligt egentligen, för så illa är det inte. Det är en liten ort liksom. Men med en halvdan restaurang. Suck. 
 
Fin utsikt med solnedgång när tåget rullade ut från Stockholm. Tågresan kändes långdragen. 5 timmar är ändå lång tid efter en påfrestande dag. Nu är jag dock hemma, i min säng, framför Harry Potter, med en skål glass och kan andas. Detta är vansinne egentligen. När jag går på påsklov om precis en vecka kommer jag ha min första helt lediga dag på 1! MÅNAD!. Va? Jag är så trött så trött. Men nu, efter audition och premiär och hellweek, kan jag iaf andas lite lättare. Tur att det vi håller på med är så kul! 
 
vardag | |
Upp