5-ÅRS

Igårkväll var en fin kväll. Kåren vi har med BA och Artisten fyllde 5 år och det firades med barnkalas/mellanstadiedisco med utklädnad efter temat och allt. Superkul ju! 
 
Klassisar på skoldisco.
 
Jag tog en selfie uppifrån när jag kom hem, precis som iaf jag gjorde då, och oj vad roligt det här var. Färgglad eyeliner, rosa läppar, precis som på skoldisco en fredag på Karl Johans Skola, min mellan-och högstadieskola. Jag kände mig som om jag var 12 år igen - konstig grej? Jag fick till och med upp hela håret i 2 toffsar nu, håret är såå långt haha. 
 
Vi var på BA, på golvet låg ballonger, vi lekte lekar som Hela havet stormar, Limbo och hade tryckartävling, det fanns en pysselhörna, i ett annat hörn hade de ställt fram saft, chips och popcorn och ur högtalarna spelades låtar som prick alla kände igen från då. Åh haha. Fin kväll, och jag var hemma redan 22:30, typ samma tid som på vardagarna då jag tagit kvällskurser. En borde alltid ha barnkalas och inga andra fester.
 
Idag blir även det en trip down memory lane om än en lite närmre dåtid - jag ska till Bjärnum. Eller rättare sagt, nästan hela gamla klassen ska dit för att titta på den nya klassens höstshow, en tradition varje år. Det kommer bli så kul att träffa alla, för många har jag inte sett sedan i början av juni ju, men också väldigt konstigt. Det känns som en livstid sedan jag var där just för att det hänt så mycket sedan dess. Och Bjärnum i sig var så speciellt också, för där hände så mycket, både superfina grejer, men även skitjobbiga. Men om 1,5 åker vi mot Skåne, har danslektion med Jonna i eftermiddag, ser på showen, äter pizza från Laguna, handlar på Olof-Nils, har fest i byggdegården, och inte nog med det ska jag sova i min gamla lägenhet hos en kompis från Örebro som bor i den nu. Vad är oddsen? 
 
Hoppas ni har en fin dag ni med, kram!
 
vardag | |
Upp