SVAMMEL OM SAKER JAG GJORT

Hej och go'kväll! Det känns som om jag inte skrivit här på evigheter. Det måste vara pga så långa dygn de senaste dagarna, fastän solen typ knappt visar sig innan den går ned igen såhär års. Det har dock blivit seeena kvällar och nada sömn däremellan och då faller den där luddiga känslan på av att allt flyter ihop. Bergodalbana till helg och vecka detta, och jag tänkte dra den/det i korta drag för er!
 
I helgen:
 
-sög livet lite pga. farsdag och årsdagen (kallar en det ens så?) och all ångest som det innebar. Men det gick väl ändå helt ok så länge jag höll mig sysselsatt.
 
-såg jag 2 föreställningar för att skingra tankar! 'Kung Lear' av Shakespear på Stadsteatern med Lovisa och Christer och *Ringaren i Notredame' på Operan med Love och delar av hans familj (fina människor<3). Den sistnämnda var bland det bästa jag sett i musikalväg på en svensk scen - WOW (framförallt sången, helt tagen) - och den förstnämnda var på sina sätt lite meh. Riktig föreställningsvecka föra veckan förresten - såg 'The Play That Goes Wrong' på Lorensbergsteatern med skolan en kväll också, konstant skratt i över 2 timmar, om än lite väl mycket i längden kanske. Hjärnan tog knappt in nått till slut.
 
-storhandlade jag! Mkt trist för somliga, mkt kul för mig. Älskar att handla, skriva inköpslista, klura på recept, planera. Älskar Ica.
 
Tänder ljus konstant, överallt i hela rummet - mys deluxe.
 
Ikväll:
 
-tvättat, och jag älskar det. Måste låta som jorden tråkigaste person här. Handla och tvätta är ju ord som inte hör hemma i samma mening som ordet kul. MEN! det är så mysigt. Plus att diska, det är också fint. Vuxen(läs tant)poängen trillar in.
 
-ätit brownie och lussebulle och muffin till middag för att det var en sån kväll och för att jag tränat 7 timmar varje dag tidigare denna vecka och kroppen kräver det och jag har träningsvärk överallt och för att 7-eleven hade halva priset på bullar och sånt och jag behöver egentligen ingen anledning. Lyxen med att bli äldre och kunna bestämma själv ändå. Och oj, precis där förlorade jag alla de där vuxenpoängen. Jaja, plus minus noll.
 
-spelat spel på spela.se (säg det snabbt 3 ggr) och där hamnade jag på minuskontot. Bra grej, vem vill bli vuxen egentligen?
 
-internetshoppat (lite till). Sånt där tunt en kan ha i Karibien om lite mer än en månad, som innebär så lite kläder som möjligt. Det ska bli så himla skönt. Tänk vad vackert det kommer vara där, åh.
 
-kollat på Unbreakable Kimmy Schmidt, serien jag för tillfället fastnat för. Väldigt rolig, speciellt för musikaltöntar. Har kollat så mycket youtube i flera månader nu så det är skönt att faktiskt kolla på avsnitt av något nu.
 
Annat som hänt de senaste dagarna är att jag haft en jättebra sånglektion och att jag börjar sätta den där tekniken vi jobbar med allt mer. Jag har fått börja tänka interpretation nu, och alltså inte enbart teknik - bara en sån sak! Inte nog med det har jag blivit en jäkel på att steppa. Eller, det kanske är att ta i, men jag har iallafall steppat upp mitt game ordentligt (badum*tss). Jag förstår stegen, kan det snabbare och snabbare för varje dag och det är helt enkelt kul! Knäpp grej att jag knappt kunde steppa alls för 3 månader sedan (den stepp vi gjorde i Bjärnum var väl sisådär). Jag har även dansat massa kvällskurser i hiphop, känt mig lite awkward, dansat sassy-koreografier som jag älskar, och gjort en korre i högklackat med en stol, maximal svank, face och allt. Ja, det såg antagligen ut precis som ni föreställer er att en sådan koreografi brukar se ut. Men det är så jäkla roligt det med. All dans är typ kul (undantag: disco).
 
I skolan på dagtid förbereder vi oss mycket för uppvisningen i nästan alla ämnen som vi har vecka 50 inför resten av skolan. Vi gör ett nummer i jazzen, ett annat i street, sätter upp en pjäs i teatern (av Hassen Khemiri, yes), osv. Plus att vi sjunger massa jullåtar inför vår julkonsert den 13 december. Med det sagt tycker jag att det är typ jul nu och jag fikar på glögg och lussebullar och kollar gamla julkalendrar och trivs jättebra i det, så det spelar ingen roll att somliga julhatare är negativa. 
 
Det här blev ett lite märkligt inlägg inser jag nu när jag läser igenom det, men vad gör det? Har varit på ett lite märkligt humör hela dagen, jag och Lovisa fnittrade runt på skolan åt allt och ingenting och det höll väl i sig eller nått. Nu ska jag försöka sova fler timmar inatt än jag lyckats med de senaste nätterna. Imorgon väntar 3 danslektioner till - let's go!
 
vardag | |
Upp