BOTANISKA (IGEN)

Fina höstlördag som från början var helt oplanerad. Hela helgen var det egentligen. Men så åkte jag hem till Lovisa här i Frölunda på fredagskvällen för sleepover med dålig chick-flick, meget trötta båda två efter fredagens brutala eftermiddag med 3 danslektioner på rad. Vi sov skavfötters på 90 cm bred madrass, som när en var liten och sov över någonstans. <3 Lördagsmorgonen bjöd på pannkakor som Lovisa gjorde, och sedan åkte vi till Botaniska trädgården för att traksa runt och ta in allt det fina, trots att vädret var mulet, men det gjorde inte direkt något. Tänk vad mycket som hänt sedan jag var där för bara drygt 2,5 vecka sedan? Nu är det verkligen höst, och oh vad jag gillar det. Att bo på 6:e våningen har sin charm då regnet smattrar mot plåttaket cirka jämt.  
 
Vi åt instagramvänlig lunch vid Botaniskas fik/restaurang med, himla mys. Vi kunde till och med sitta ute, fin stund! Iakta människorna omkring oss, lite standard nu för att få inspiration till teatern. 
 
Glad att jag har henne! Vi tog spårvagnen mot Frölunda Torg, jag hoppade av vid min hållplats, gick hem och lagade massa soppa (fick höst-feels och inspiration där). Framåt kvällen åkte jag sedan in mot stan för att äta Italienskt på ett himla mysigt ställe med Love. Pasta mm. Bra matdag med andra ord. Vi testar oss runt restaurangmässigt i stan haha, men fint att vi delar ett sånt intresse. Klagar inte! Väldigt fin och bra människa att ha i sitt liv det med! Efter middagen handlade jag lite smått och åkte hem igen i ett Göteborg i spöregn, och somnade relativt tidigt, ändå skönt. En himla fin start på helgen och hela lördagen egentligen! Och ja, vi ignorerar antalet gånger jag skrev ordet fin i sista stycket här, eller i allmänheten på denna blogg haha. Favoritord i guess, funkar till allt. Ha det fint nu (ni ser), puss!
 
vardag | |
Upp