FRÅN HELGEN

Blandade och väldigt osammanhängande bilder från helgen men den var mysig och borde dokumenteras ändå!
 
Jag kom hem till mamma och Anton - och detta glädjepiller! Jag som aldrig knappt varit i närheten av hundar innan mamma skaffade Winston, men nu har jag blivit lite kär. Alltid glad när en kommer, så fint!
 
Alltid kattmänniska dock tror jag, min finaste. Tänk när hon kan flytta med mig till Göteborg. En vacker dag blir det så, typ när jag köpt egen lägenhet. Kollar varje dag, villvillvill.
 
Jag var och hälsade på Alice ju, och vi hängde i hennes lägemhet som var så himla fin. Vilken dröm alltså! 
 
Jag och mamma var ute och åt och hamnade på Fratelli som en ju gör. Det var dock en väldigt mysig middag, antagligen den mysigaste jag ätit där, men god mat, vin och nutellapizza. Åt upp nästan hela själv och skäms inte ett dugg.
 
Random bild, men vi var ute vid Tant Grön en sväng och där hade de coola lila tomater hehe. Aldrig sett det dock, och tänker att ni kanske inte heller har det, så varsågoda. I övrigt åkte jag och mamma runt hela helgen och shopppade inredning. Mamma beställde fåtölj för att matcha nya soffan, plus köpte Moccamaster och ojojoj vad kul! Vi hittade även till en liten butik ute i Lillån som jag inte minns namnet på men som hade så himla mycket fint så där shoppade jag en hel del jag med. Ny matta, lampa, ljusring till fönstret och ett träfat att ha vad en nu vill på. Kul att gynna småföretagare sådär med ju!
 
Och ännu mer Winston, här på promenad. Han har börjat på dagis nu och är lite coolare än innan, och lite lydigare på något vis.
 
Det var en fin helg det här, och jag är otroligt glad för att jag åkte hem, Det behövdes. Tågresan hem blev sedan kaos, som den verkar ha blivit för alla tågresenärer i hela Sverige som skulle förbi Skövde-hållet pga brand. Glad att jag kom fram öht ska jag vara har jag förstått. SJ skötte det för en gångs skull helt ok med ersättningsbussar, det var skönt! Steg lite i mina ögon där. Allra roligast annars är ju att iaktta andra människor omkring sig i sådana där situationer. Så. Mycket. Ilska. Jag förstår verkligen inte. En kan ju ändå inte göra något åt saken, så varför bli så arg? Det är ju bara att vänta, och det gör jag då hellre med bra musik i lurarna, en bok och en allmänt lugn sinnesstämning, istället för  att jaga upp mig och fälla negativa kommentarer till höger och vänster och leta upp stackars personal att skälla på. Men alla är ju olika. Jag sitter för övrigt på ett tåg nu med, men idag är det i tid och bär av mot Säffle och Oskar över natten, lyx med sovmorgon imorgon så att jag kan göra så. Ha en fin kväll, kram!
 
vardag | |
Upp