LIVET ÄR ETT DISCO

Klyshig och smålöjlig titel som inte ens stämmer, men igår var jag utklädd till discokula så i någon mån är det typ sant ändå! Och lite disco kanske livet ändå är just nu, för jag har L.O.V. Fyfasen vad fint, även om jag älskar min skola. Igår när jag vaknade pryddes himlen av en gigantisk regnbåge, jag åkte till skolan och hade en väldigt rolig streetexamination, åt lunch med Lovisa och Love, indiskt nom, för att fira att alla examinationer blev klara, fick godkänt på streeten (!) och åkte sedan hem för att göra sånt där som att tvätta och diska innan jag tog mig till Lovisa på Beryllgatan för att glittra till mig.
 
Glitter precis överallt och vill med handen på hjärtat se ut såhär mest varje dag. Älskar glitter. Klänningen är extrem och hittades på Weekdays loppis förra helgen för vara 20 pix - hur bra? Hela jag glittrade!
 
Och Lovisa var discodiva som sagt, vi skålade i prosecco och sedan begav vi oss mot festen.
 
Sminket efter x antal timmar senare (lika fint!) och hemma igen efter en fest där jag för första gången kanske kände mig lite för nykter (kanske för att jag var det), det brukar inte kännas så haha. Glittra fick jag göra iaf, och idag när jag vaknade hade jag ju lov. Sedan dess har jag sovit och läst mest hela dagen, det blev ingenting med någonting. Men! Jag bokade igår spontant en biljett till Timbuktus föreställning En droppe midnatt till nu ikväll så jag ska snart ta mig in mot stan. Så peppad! Jag älskade ju boken med samma namn och gillar honom och hans musik generellt så det blir mysigt. Trodde jag skulle missa denna föreställning men icke! Bra start på lovet ändå.
 
vardag | |
Upp