MITT RUM!

I lite över 2 månader har jag bott i Göteborg nu - tiden flyger iväg! - och ännu har jag inte visat mitt rum. Himla dumt, så därför tänker jag göra det nu! Jag delar alltså lägenhet med en kille som heter Oscar, som även äger lägenheten, och jag hyr ett rum i den plus delar på kök, toa, garderober och sådär, som det brukar vara då en hyr ett rum alltså. Som tur är finns här även ett vindsförråd som han inte använder som jag har fyllt till bredden med allt från min lägenhet i Bjärnum som inte fick plats i rummet. Jag lyckades dock få plats med en massa grejer trots att rummet är rätt litet, och lite trångt är det men fint ändå.
 
När en kommer in i rummet möts en av detta. Ni har sett alla möbler innan, på bilderna från Bjärnum, menmen. Mitt älskade äppelskåp, Adele och golvspegeln var ett måste att få in i rummet!
 
På skåpet står en massa fina ting som jag tycker om.
 
Där jag spenderar 80% av all tid här hemma - sängen. Sover ju mest här hemma känns det som, all annan tid är jag i skolan. Mysig är den dock, och då jag flyttade in investerade jag i ett påslakanset i linne, ett bra beslut. Ett så vackert material, och väldigt skönt att sova i.
 
På den här väggen är tanken att jag ska få upp en hylla med teven som står och väntar på golvet just nu, men jag har inte fått tag i någon slagborr än så ja... Allt annat på väggarna i rummet sitter fast med tavelkrokar, är rätt nöjd med att ha lyckats få upp hängmattan över sängen på det sättet utan att den ramlar ned.
 
Senaste tillskotten i rummet! Min nya kruka som fick prydas av en röd klöver, och en ekollonvas jag fick av Otto i fredags, som tack för att jag hjälpt honom så mycket i dansen! Hur fin present, och hur fin vän har en inte? Åh.
 
På sängens motsatta vägg lyckades jag trycka in både en halvt döende palm (trivs inte alls där pga inget solljus), mitt föredetta badrumsskåp (får inte plats med någonting på min hylla i badrummet här så ett måste för att få rum med all hudvård och allt smink) och mitt skrivbord!
 
Den ljusa mattan är även den ett nytt tillskott. Jag köpte den då jag var hemma i Öebro för 2 veckor sedan nu och den passar så bra härinne. I ull och garn och supermjuk att gå på. Gillar't.
 
Det var nog det hele från mitt rum här i Gbg! Tack för mig!
mitt krypin+inredning | |
Upp