DIG TYCKER JAG OM

Hej finisar. Återigen längesen men just i denna stund känns allt lite bra så jag ville blogga. Jag har precis blivit godkänd i de första examinationerna under denna examinationsvecka - jazz och stepp - och det känns så skönt. Det får gå som det går den här veckan, försöker att inte lägga så stor press på mig själv (även om det är väldigt svårt) men det är ändå en lättnad när det börjar bra. Jazzen och steppen var även några av de stora orosmomenten, så mycket som kunde gått fel och som kunde göra att jag fick ig - men icke! Det ska jag fira med mat på Moon thai och sen Sims hos Jessan ikväll.
 
Andra bra grejer är att solen skiner idag - helt magiskt! Järntorget badar i vår och jag har köpt en ny jacka (nr 18? 19? Ingen vet och det är inget vi behöver veta) som jag ser ut som ett får i och som jag dessutom är lite kär i. Jag är även kär i vårsolen. Och i den här killen som var här hela helgen! 
 
Kolla vad fin och hur fint! Solen kanske inte sken i helgen men det gjorde inget för Oskar var här och vi myste massa, åt sushimiddag med Alicia och Alexandra, spelade Risk hemma hos Alicia och Eric senare samma kväll, vi tjejer som aldrig spelat vann båda omgångarna (!!), flängt runt en massa, lite för mycket kanske, men i det flänget inkluderades ett äventyr till Vrångö där han jobbat tidigare och där jag ska jobba i sommar! Såsåså kul, tänk vilken sommar? Kan inte riktigt ta in det och oj vad jag behöver detta. Jag ska jobba på ett fik/restaurang som kock i köket (vad hände där haha, men jag älskar ju att laga mat så jag är superglad) samt ha lite övergripande koll i övrigt över kassa, glasskiosk och så. Drömmen ju, få åka båt varje dag, bada i havet, åh. Så glad för jobbet, mammas kompis delade en länk på facebook så jag mejlade dem, sen åkte jag dit i förra veckan för intervju och de bjöd på frukost och var hur gulliga som helst och allt kändes så bra, och så fick jag jobbet! Så jag och Oskar åkte ut för att se mer av ön, som en lördagsutflykt som må ha tagit en massa transporttid (1,5 h ut till ön...) men det var mysigt ändå. En himla fin helg blev det. Han är det bästa. Så glad att jag har dig. <3
 
vardag | |
Upp