OCH EN FÖRSTA SKOLDAG

Längesedan jag var såhär mentalt utpumpad som nu. Idag var första dagen av min yrkesutbildning. Mkt stört det här. Det kändes som första dagen i lågstadiet att ta spårvagnen till Järntorget, träffa nya klassen, och sedan få info och ännu mer info under bokstavligt talat hela dagen ang. kurser, examinationer, tentor, regler osv. Huvudet ville sprängas, men vi avslutade dagen med lekar och dans och sång så det kändes skönt och kul och annat bra. Dagen började även med att 2orna och 3orna sjöng Kents "Sverige" för oss i stämmor och det var så fint att höra de just de orden då. "Välkommen hit, vem du än är, var du än är". Det behövdes då för morgonen var himla jobbig för mig, ja, hela dagen egentligen, men jag är stolt över att jag gjorde det bästa av det. Klassen verkar fin, de jag pratat med (eller försökt kommunicera med på en blandning av engelska/svenska/danska  då vi har en handfull danskar i klassen!) verkar vara megabra personer såhär på första intryck. Det blir nog bra detta även om det i starten kommer vara väldigt tufft tror jag. Det blir skönt när kurserna drar igång på riktigt nästa vecka dock så jag kan foka på det.
 
Efter skolan gick vi och fikade på Magasinet. Trendiga till tusen men jag gillar stället, såklart. Skulle kunna bo där. Att ha Love i samma klass i tre år blir bra också. Ikväll har jag lagat middag, ätit glass+naturgodis i sängen framför massa Youtube och nu somnar jag nästan i min säng trots att klockan är rätt tidig för att vara jag. Skönt att vara trött ändå. Snart ska jag prata med Oskar och sen sova, natti.
 
vardag | |
Upp