FINA DAGAR

Hej! Hoppas ni har det bra såhär sista dagarna på året! Det är bra fint här iallafall. Dagarna är lagom slappa och jag gör för det mesta inget annat än att vända blad i min bok. Det är skönt att läsa igen. Böckerna håller för övrigt på att ta slut och vi har en vecka kvar här - läget är lite panikartat alltså. Det kommer sluta med att jag får läsa nån av mammas deckare. Kanske inte helt dumt trots allt. Att vi varit här i snart en vecka känns snopet men samtidigt skönt. Det har gått fort, men även långsamt på samma gång för jag hinner slappna av lite mer här än hemma och det behövs nog.

Fina solnedgångar är det också. Solnedgångar är alltid finast trots allt så jag är inte förvånad. De här bilderna tog jag dock igår, för just nu ser jag faktiskt inte ut sådär längre; jag har klippt mig! Här, i köpcentrumet bredvid hotellet. Jag tar bilder och lägger upp i ett annat inlägg dock! Just nu ligger jag istället och lyssnar på Harry Potter i en solstol och kollar på stjärnorna. Det är så väldigt stjärnklart inatt, fast klockan är i och för sig inte ens halv tio på kvällen här. 

Imorgon är sista dagen på året och den kommer antagligen spenderas vid havet och poolen, som de flesta föregående dagarna här. Det blir en fin början på nästa år här, även om det självklart vore fint att spendera det med mina vänner också. Men vi ska se på fyrverkerier på stranden vid tolvslaget och jag har en känsla av att det kommer vara lite tungt att vara vaken tills dess då vi somnar vid 22 här om kvällarna. Vackert blir det nog i vilket fall som helst! Ni i Sverige firar dock in det nya året 5 timmar före oss. Tidszoner är bra märkligt egentligen. Nu ska jag fortsätta lyssna på när Harry fightas mot dementorerna, godnatt! 


resor | |
Upp