HEMFÄRD FRÅN LONDON

I ett år prick har detta inlägg legat som utkast här på bloggen idag. Himla dumt då bilderna är himla fina. Så jag tänker att såhär, ett år senare, så skriver jag klart och publicerar det, som en kul grej liksom. Bästa bästa London, dit vill jag åka helst jämt.
 
Jag och mamma tog oss till Trafalgar Square i värmen för att turista oss lite.
 
Så bra väder i London de där dagarna!
 
Vi tog oss hela vägen till Themsen och över den. Men ungefär här tog mitt minne på mobilen slut och jag tog efter detta alla bilder på mammas mobil, vilket även är anledningen till att detta inlägg aldrig blev klart (förens nu!). Jag har helt enkelt glömt föra över dem från hennes mobil, något som tog mig 10 min nu precis. Latheten ibland alltså.
 
Tutistbild ggr 1000.
 
Vi satte oss och fikade under en bro för att komma undan solen. Road var jag också tydligen. Och väldigt korthårig!
 
Efter fikat hittade vi ett überfint torg med massa småbutiker.
 
Någon gjorde coola trästatyer, så fint att ha i en vildvuxen trädgård.
 
Vi gick vidare längs med floden i skydd av trädens skugga, ljusskygg som jag är pga bränner mig 99% av gångerna.
 
Ännu en paus, denna gång för glass.
 
Att blåsa såpbubblor ur en pool måste vara next level om något!
 
Vi nådde fram till Tate Modern, ett av mina favoritställen i hela London. Inte mammas dock så hon stannade utanför medan jag smet in i någon timme. Stackaren!
 
Det infinner sig ett sådant lugn på platser som denna. En stillhet som jag gillar. Jag har gått på alldeles för få muséer och konstutställningar det senaste året, men möjligheten har inte riktigt funnits i Bjärnum. Här i Örebro renoverar de även mitt älskade Länsmuseum i sommar så det är stängt - trist!
 
Ett kvitto på enbart vita varor.
 
Antagligen min favoritdel på muséet den dagen. Ett helt rum i just vitt där fokus låg på strukturer istället. Så vackert!
 
Ett annat fokus var konst enbart inriktad på form, som gav effekten av synvillor. Coolt det med!
 
Och så en riktig Monet. Vilken imponerande konstnär han var, och är.
 
En massa samhällskritisk konst. Eller ja, all konst är väl mer eller mindre samhällskritisk på ett eller annat vis
 
Mycket av konsten var även digitalt inriktad - häftigt hur allt utvecklas konstant.
 
Picasso. Har ju faktiskt målat av en Picasso så uppskattar hans konst en hel del. Det var ganska krångligt och tidskrävande så att säga.
 
Och till sist Andy Warhol! Så coolt att kunna se sånna stora konstnärer.
 
I museumets butik hade någon gjort detta. Det var inte ens jag. Tänka sig.
 
Efter besöket mötte jag upp mamma igen och vi tog oss över Milleniumbron.
 
Med ett skådespel från några flygplan dessutom!
 
Vackraste byggnaden på jorden, St. Paul's Cathedral.
 
Vid Victoria Street Station tog vi tåget mot flygplatsen. Ser fortfarande lika road ut, men jag hade en fantastisk resa, jag lovar!
 
Flygplatshäng.
 
Bästa Ryan. <3 
 
Och flygresa hem i solnedgången. Tänk vad en minns efter ett år!
 
resor, vardag | |
Upp