MOT GÖTEBORG

Godmorgon! Under veckan vi inte hörts har jag börjat jobba. Fint att komma tillbaka om än stressigt, men bara efter några minuter var jag inne i rutinerna igen. Att människan är ett sådant vanedjur är bra märkligt. Jättetidiga mornar dock, jag börjar redan 06:15 nästa vecka. Hua. Men vi bor ju relativt jättenära sjukhuset nu. 4 minuter från ytterdörren till omklädningsrummet på jobbet. Bättre kan det ju inte bli så sätt. Annars har jag ätit middag med en saknad Amelia på Fratelli (chevrépizza och bra sällskap är svårt att slå), hälsat på mormor, ätit en liter jordgubbar per dag, tränat en massa och det var nog det hele.
 
Trots den tidiga timman (ser ju inte lite lagom trött ut på bilden) sitter jag redan, i skrivande stund, på ett tåg påväg mot Göteborg med destination Styrsö, en ö i skärgården, för midsommarfirande hos Ella med Bjärnum-klassen! Så fint, det ska bli så mysigt. Som en reunion efter bara tre veckor! Saknar så många. Ella har styrt upp hela dagen till max dessutom, med sillunch, kransbindning, dans runt midsommarstången, middag, fest, nattbad osv. Hur fint är inte det på en skala? 11 av 10, minst. Det roliga i sammanhanget är dock att jag och Love blivit tilldelade ansvaret för grillen inför middagen. Vi ska grilla ALLT. Allas mat. Och jag som absolut inte kan grilla, bränner allt. Lol. Tur att han kan iallafall! Annat fint är att jag köpte solrosor och andra favoritblommor att binda krans av och ha i håret idag. Åh. Jag kommer ha århundradets största krans dock, men inte tackar jag nej till solrosor i håret inte. Älskade blomster. Nej, nu ska jag ta ned datorn och sätta mig och rita istället. Ni får ha en superfin midsommar nu ni med!
 
vardag | |
Upp