EN DAG PÅ TYRESÖ

Hej! Hoppas ni haft en fin dag med sol och annat bra! Det har jag! Definitionen av dagen skulle stavas semester, och det är väl precis vad vi har också, mellan skola och jobb och allt vad vi nu sysslar med. Vi har bara badat, ätit, solat, ätit lite till, sovit, solat lite till och så har vi börjat om från början igen. 
 
Glader vid havet med våra kajak-kompisar!
 
Hela förmiddagen hade vi i princip hela viken för oss själva med brygga å allt, men sen kom det en himla massa folk efter tre någon gång. Vi badade i en kall Östersjö, brände oss kanske bara lite den här gången (jag börjar lära mig med andra ord), löste sodukun i mängder, läste och lyssnade på P3 dokumentärer. Ni hör ju vad somrigt.
 
Ännu mer sommar blir det när jag säger att jag även läst i en hammock här på lantstället!
 
 
Lovisas moror Inga har curlat oss hela dagen med at, och framför allt glass/jordgubbar/mockarutor osv. i ett konstant flöde. Bästa.
 
Så fint här! Efter middagen tog vi siesta och sov en timme innan vi begav oss ut för att gå uppför trappan vid ett erg precis i närheten som vi bestämt oss för att göra.
 
Första steget av många. Kul att konditionen är på topp sådär.
 
Men däruppe var det värt det till 110% pga så vackert. Älska himlen.
 
Vi orkade dock inte sitta kvar och vänta in solnedgången ordentligt, plus att det började bli molnigt, så vi gick nedåt igen - desto lättare.
 
Bästa Kajsvej!
 
 
Helt magiskt här.
 
Bra med vänner som också fotar heh.
 
Även i skogen var kvällsljuset vackert. Det är så märkligt här i Stockholms skärgård med skog överallt. Så är det ju inte alls på Västkusten som jag iaf är lite mer van vid.
 
Nu är vi tillbaka i stugan, har bakat rabarberpaj, druckit rödvin och spelat kort. Semester var det ja. Godnatt bästa ni!
 
vardag | |
Upp